کد مطلب: ۱۲۷۷۲۴

خسارت مرغداران بزودی پرداخت می شود

خسارت مرغداران بزودی پرداخت می شود

​معاون وزیر جهاد با بیان اینکه شیوع آنفلوانزای پرندگان منجر به ایجاد تنش در شرایط تولید و بازار نشده است،اظهارامیدواری کرد: خسارت تولیدکنندگان توسط بیمه به زودی پرداخت شود. حسن رکنی با بیان اینکه ما از پاییز سال گذشته با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مواجه شدیم، اظهارداشت: خوشبختانه شرایط تولید به

​معاون وزیر جهاد با بیان اینکه شیوع آنفلوانزای پرندگان منجر به ایجاد تنش در شرایط تولید و بازار نشده است،اظهارامیدواری کرد: خسارت تولیدکنندگان توسط بیمه به زودی پرداخت شود.
حسن رکنی با بیان اینکه ما از پاییز سال گذشته با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مواجه شدیم، اظهارداشت: خوشبختانه شرایط تولید به گونه‌ای مدیریت شد که ما با تنش جدی در تولید مواجه نبودیم.

وی اضافه کرد: ما به اشکال مختلف برنامه ریزی و شرایط را تنظیم کردیم که کمبودی در بازار ایجاد نشود.

معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه تولیدکنندگانی که با شیوع این بیماری در واحدهای خود مواجه شدند هم خودشان و هم تولیدشان آسیب دیده است، اضافه کرد: اما اقداماتی که انجام دادیم باعث شد در بازار مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: با توجه به اینکه کم کم وارد فصول گرم می‌شویم و ویروس این بیماری بیشتر در فصول سرد فعال است، شیوع این بیماری خود به خود محدود می‌شود.

رکنی اظهارامیدواری کرد که به زودی مناطق آلوده به این ویروس، یکی پس از دیگری توسط سازمان دامپزشکی پاک اعلام شود تا هم صادرات صنعت طیور مجددا رونق پیدا کند و هم تولید کنندگانی که طی این مدت خسارت دیده‌اند با ورود دوباره به تولید بتوانند بخشی از این زیان را جبران کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه خسارتی به تولیدکنندگان پرداخت نکرده و موجب نارضایتی مرغداران شده، گفت: امیدواریم که بزودی، بیمه بتواند بخشی از این خسارت‌ها را جبران کند وحق کاملا با تولیدکنندگان است.

به گزارش مهر،رکنی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی بدهی گذشته را تسویه کرده است و فقط برای سال ۹۵ بدهی دارد، درباره اینکه آیا قرار نیست دولت یارانه‌ای را به این مساله اختصاص دهد؟، ادامه داد: این اتفاق رخ می‌دهد هرچند ممکن است مقداری دیر یا زود انجام شود. ‌

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.