کد مطلب: ۳۵۴۷۹۴

دلایل افزایش قیمت جهانی طلا چیست؟ / طلا چه می‌شود؟

دلایل افزایش قیمت جهانی طلا چیست؟ / طلا چه می‌شود؟

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین میزان طی 10 ماه گذشته رسید و هر اونس طلا با 33 درصد افزایش به 1327 دلار رسید. تحلیلگران مهم‌ترین دلیل این روند را عدم اطمینان جهانی و روی آوردن سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن می‌دانند.

در سال 2019 قیمت جهانی طلا از مرز هزار و 300 دلار به ازای هر اونس گذشت که به عقیده تحلیلگران مهم‌ترین دلیل این روند، عدم اطمینان جهانی و روی آوردن سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ماه ژانویه (اولین ماه سال 2018) قیمت جهانی طلا به حدود هزار و 280 دلار رسید و در ماه فوریه روند افزایش قیمت ادامه یافت.

به دنبال امیدواری برای توافق میان ایالات متحده آمریکا و چین و همچنین عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، طلا برای سرمایه‌گذاران جذاب شده است.

در معاملات روز جمعه، قیمت هر اونس طلا با 33 درصد افزایش به هزار 327 دلار رسید که این بالاترین نرخ طلا طی 10 ماه گذشته محسوب می‌شود.

این در حالی است که فدرال‌رزرو در گزارش سیاست مالی نیم سالانه خود اعلام کرده که اقتصاد آمریکا رشدی پیوسته در نیمه دوم سال 2018 داشته اما رشد برای کل سال کمتر از سه درصد بوده است.

به عقیده تحلیل‌گران، از آنجا که احتمالا نرخ بهره در همین سطح باقی می‌ماند و همچنین رشد اقتصاد آمریکا در حال کند شدن است، قیمت فلز زرد در سال 2019 روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد.

در حال حاضر، پیش‌‌بینی‌های متفاوتی در مورد قیمت فلز زرد در سال ۲۰۱۹ وجود دارد اما بیشتر تحلیلگران روند صعودی را برای بازار طلا را صعودی پیش‌بینی کرده‌اند.

تحلیلگران بانک اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) اعلام کرده‌اند که افزایش مجدد نرخ بهره در نیمه اول سال ۲۰۱۹، می‌تواند بازار طلا را با روند نزولی مواجه کند. با این حال، انتظار می‌‌رود، سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا در نیمه دوم سال، تقویت قیمت طلا را به دنبال داشته باشد و بازار طلا در بلندمدت روند صعودی خواهد داشت.

تحلیلگران شرکت خدمات مالی سوسیته ژنرال هم پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت فلز زرد در سال ۲۰۱۹ افزایش می‌یابد و سال جاری را نقطه عطفی برای بازار طلا دانسته‌اند. به عقیده آنها قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و کاهش سود اوراق قرضه آمریکا افزایش می‌یابد.

بر اساس پیش‌بینی‌ کیتکو، قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت افزایش می‌یابد. این وب‌سایت تحلیلی‌ هم روند صعودی را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

منابع: dailyfx و economictimes

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.