کد مطلب: ۴۰۷۵۶۱

ذخایر ارزی ایران چقدر است؟

ذخایر ارزی ایران چقدر است؟

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که ایران پس از عربستان و امارت، بیشترین ذخایر ارزی را در بین تمام کشورهای منطقه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، اعلام کرد ذخایر ارزی کشورهای منطقه روندی کاهشی را نسبت به سال قبل داشته و در بسیاری از کشورها به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است.

در این گزارش که شامل وضعیت ذخایر ارزی ۳۰ کشور منطقه خاورمیانه، قفقاز، آفریقای شمالی و آسیای مرکزی است، ایران پس از عربستان و امارت، بیشترین ذخایر ارزی را در بین تمام کشورهای منطقه دارد.

لازم به ذکر است که در این گزارش، آمارهای مربوط به فلسطین، سوریه، ترکمنستان و سومالی مد نظر قرار نگرفته است. این آمارها بر اساس برآوردهای خود صندوق بین المللی پول و آمارهای اعلام شده توسط بانک‌های مرکزی این کشورها تهیه شده است.

بیشترین ذخایر ارزی

عربستان با در اختیار داشتن ۴۸۹.۸ میلیارد دلار ذخایر ارزی در سال ۲۰۱۹، بزرگ ترین ذخیره ارزی در منطقه را دارد و امارات با ذخایر ارزی معادل ۱۱۳.۴ میلیارد دلار و ایران با ذخایر ارزی معادل ۸۵.۵ میلیارد دلار در رده‌های بعدی قرار دارند. لیبی و عراق دیگر کشورهایی هستند که بیشترین میزان ذخایر ارزی را در بین کشورهای منطقه دارند.

کمترین ذخایر ارزی

جیبوتی کمترین میزان ذخایر ارزی خارجی دارد. ذخایر ارزی جیبوتی در سال ۲۰۱۹ به تنها ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. پس از این کشور نیز سودان با ذخایر ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری در رده دوم قرار دارد. ذخایر ارزی یمن یک میلیارد دلار و موریتانی ۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

ذخایر ارزی دیگر کشورها

در بین کشورهای منطقه همچنین ذخایر ارزی کویت ۳۹ میلیارد دلار، قطر ۴۷.۵ میلیارد دلار، افغانستان ۸.۴ میلیارد دلار، مصر ۴۳.۹ میلیارد دلار، آذربایجان ۵.۹ میلیارد دلار، ارمنستان ۲.۳ میلیارد دلار و گرجستان ۳.۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.