خبر فوری:

کد مطلب: ۱۵۴۰۳۰

رشد ۱۰ درصدی صنعت گردشگری در فرانسه

رشد 10 درصدی صنعت گردشگری در فرانسه

صنعت گردشگری در فرانسه که یکی از مهم‌ترین اهرم‌های اقتصادی این کشور است، پس از حملات تروریستی، آسیب‌های بسیاری دیده بود. اما حالا در شش ماهه نخست سال 2017، رشد گردشگری در این کشور ، بار دیگر رونق یافته است.

الهام میرمحمدی: بر اساس داده‌های رسمی، در نیمه نخست سال 2017، اقامت گردشگردان در هتل‌های این کشور به 16.4 میلیون رسیده که نسبت به سال 2016، 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، هیات گردشگری فرانسه گفته است، افزایش قابل توجه توریست‌های آمریکایی، انگلیسی و چینی نقش مهمی در رشد صنعت گردشگری این کشور در سال جاری داشته است.
این بدان معناست که توریست‌های بین‌المللی در مقایسه با سال 2016، کمتر نگران تهدیدهای امنیتی بالقوه در پاریس هستند.

حملات تروریستی 2015 در پاریس، 130 کشته به جا گذاشت. این شهر همچنین، تیراندازی در دفتر مجله طنز شارلی ابدو و همین‌طور رویدادهای تروریستی کوچک‌تری را تجربه کرده است. در مجموع این حملات، تعداد گردشگران پاریس را به طور چشمگیری کاهش داد.

به دنبال این حوادث، تعداد گردشگران پاریس در سال 2016، به 1.5 میلیون نفر رسید. همچنین، تعداد گردشگران بین‌المللی 9 درصد کاهش یافت. گزارش‌ها نشان می‌دهد، تعداد توریست‌های چینی و ژاپنی در سال گذشته به ترتیب 21 و 40 درصد افت کردند.

همچنین در سال 2016، تعداد بازدیدکنندگان برج ایفل 1 میلیون کاهش یافت و تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور هم به 1.3 میلیون نفر رسید.

مرکز آمار و مطالعات فرانسه می‌گوید، به دنبال افول صنعت گردشگری در این کشور، رشد اقتصادی فرانسه در سال 2016، 0.2 درصد کاهش یافت. اما انتظار می‌رود تا پایان سال 2017، صنعت گردشگری در این کشور به حالت عادی باز گردد. این مرکز همچنین هشدار داده، این هدف تنها در صورتی محقق می‌شود که حمله تروریستی دیگری در این کشور رخ ندهد.

لازم به ذکر است، پاریس تلاش‌های بسیاری را برای رونق دوباره صنعت گردشگری در این کشور انجام داده است.

شهردار پاریس محله‌هایی نظیر مونتپارناس، باستیل و محله چینی‌ها را، که بازدیدکنندگان کمتری داشته، ارتقا داده است. از دیگر اقدامات این مرکز، کاهش زمان انتظار توریست‌ها برای گشت‌وگذار در مناطق مهم و کلیدی و همچنین در نظر گرفتن تخفیف برای بازدید برخی جاذبه‌های این شهر است.

رئیس هیات گردشگری اخیرا در بیانیه‌ای، دلیل اصلی رونق دوباره گردشگری و افزایش تعداد توریست در سال 2017 را، راه‌اندازی همین کمپین عنوان کرده و گفته است، با ادامه این تلاش‌ها، رقابت در این زمینه تقویت می‌شود و مقاصد گردشگریِ امن‌تر، تمیزتر و خوشایندتری برای گردشگران فراهم می‌شود.

هیات گردشگری فرانسه همچنین هزینه‌کرد توریست‌ها در شش ماهه نخست سال را، 11.9 میلیارد دلار اعلام کرده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2016، 1.3 میلیارد دلار افزایش یافته است. این نخستین بار در سه سال اخیر است که هزینه‌کرد گردشگران افزایش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.