کد مطلب: ۲۴۱۲۴۸

رشد ۲۳ درصدی صادرات ایران به آفریقا

رشد 23 درصدی صادرات ایران به آفریقا

مدیرکل دفتر بازرگانی آفریقا و کشورهای عربی سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: صادرات ایران به کشورهای قاره آفریقا در سال 96 نسبت به سال 95 ، 23 درصد رشد داشته است.

فرزاد پیلتن افزود: این موضوع به این دلیل است که در دو سال گذشته سعی کردیم از طریق اعزام هیات‌های تجاری، بازاریابی به ویژه در هیات‌هایی که همراه وزیر امور خارجه به 7 کشور آفریقایی سفر کردند، زمینه‌های لازم را برای گسترش تجارت با کشورهای آفریقایی فراهم آوریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل دفتر بازرگانی آفریقا و کشورهای عربی سازمان توسعه تجارت افزود: افزایش همکاری‌های نمایشگاهی موجب شد تا شناخت دو طرف از نیازها و توانمندی‌های یکدیگر بیشتر شود.

پیلتن در تشریح دلایل عدم رغبت دو طرف به افزایش تعاملات تجاری، گفت: در تمام سال‌های گذشته تجار ایرانی شناخت درستی از نیازهای کشورهای آفریقایی نداشته‌اند و در عین حال کشورهای آفریقایی نیز شناختی از توانمندی‌های ما در حوزه‌های مختلف تولیدی به دست نیاوردند.

وی درباره عملکرد سازمان توسعه تجارت در حوزه گسترش روابط با آفریقا، اذعان کرد: بحث صادرات به کشورهای مختلف فقط با مسئولیت سازمان توسعه تجارت نیست و در واقع این سازمان نقش یک نهاد هماهنگ‌کننده را بازی می‌کند و توسعه صادرات نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌هایی مانند مسائل گمرکی، استاندارد، حمل‌ونقل، نمایشگاه و ایجاد نمایندگی‌ها، دفاتر فروش و اتاق‌های بازرگانی دو طرفه است.

مدیرکل دفتر بازرگانی آفریقا و کشورهای عربی سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت وظیفه دارد تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در راستای گسترش ارتباطات تجاری با کشورهای دیگر را جمع‌بندی کند؛ در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.