کد مطلب: ۳۲۹۳۶۰

رئیس‌جمهور روسیه:

روسیه با حذف دلار قصد آسیب زدن به منافع خود را ندارد

روسیه با حذف دلار قصد آسیب زدن به منافع خود را ندارد

رئیس‌جمهور روسیه در نشست سرمایه‌گذاری جهانی در مسکو گفت: روسیه در حال حذف دلار از اقتصاد خود است اما قصد ندارد به منافع خود آسیب برساند.

رئیس‌جمهور روسیه در نشست سرمایه‌گذاری جهانی در مسکو گفت: روسیه در حال حذف دلار از اقتصاد خود است اما قصد ندارد به منافع خود آسیب برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از راشاتودی؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی سخنرانی امروز خود در نشست سرمایه‌گذاری جهانی در مسکو گفت: روسیه در حال فاصله گرفتن از دلار است. اما این اقدام را به قیمت آسیب رساندن به خود انجام نمی‌دهد.

وی از آمریکا خواست تا سیاست تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها را کنار گذاشته و به دنبال فراهم کردن زمینه همکاری مشترک باشند.

پوتین گفت:‌ ما برای فاصله گرفتن از دلار هدف‌گذاری نکرده‌ایم بلکه این دلار است که از ما فاصله می‌گیرد و کسانی که اقدام به تحریم‌های دلاری می‌کنند نه تنها در حال شلیک به پای خود هستند بلکه تبعات بیشتری را شاهد خواهند بود.

چنین اقداماتی که باعث می‌شود که کشورها کمتر روی دلار حساب کنند اقتصادهای جهانی را به سمت یافتن یک جایگزین برای دلار در حساب ذخیره ارزی خود سوق داده و آنها را بر آن می‌دارد که یک نظام پرداخت مستقل از دلار ایجاد کند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ اقتصاد این کشور توانسته است خود را با سختی‌ها وفق داده و حس اعتماد در آن شکل گرفته است. سرمایه‌گذاران شکی ندارند که اقتصاد روسیه باثبات است.

پوتین ادامه داد‌: فکر می‌کنم این نگاه ایجاد شده است که علی‌رغم هرگونه بحران و مشکلات ایجاد شده از سوی کشورها اقتصاد روسیه در حال وفق دادن خود با این مشکلات است و شرایط را برای توسعه درونی خود فراهم کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: مسکو می‌داند چگونه نظام مالی خود را تقویت کند.

رشد تولید ناخالص داخلی ما یک‌ونیم درصد است که البته خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد اما سرمایه‌گذاری در این کشور رشد 4.1 درصدی را تجربه کرده است.

سرمایه‌گذاران فهمیده‌اند سیاست‌هایی که از سوی مقامات مالی روسیه اجرا می‌شود قابل پیش‌بینی، قابل اعتماد بوده و ایجاد ثبات می‌کند.

وی گفت‌: تحریم‌های علیه روسیه در حال آسیب زدن به اروپاست و به از دست رفتن 14 هزار فرصت شغلی در کشورهای اتحادیه اروپا منجر شده است.

پوتین افزود: روسیه در حال همکاری با شرکای تجاری خود در زمینه ایجاد یک نظام پرداخت بانکی مستقل از شبکه سوئیفت است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.