کد مطلب: ۴۰۳۷۷۲

محمدی:

ریسک بازار پایه کاهش خواهد یافت / بازار پایه آرامش بیشتری خواهد داشت

ریسک بازار پایه کاهش خواهد یافت / بازار پایه آرامش بیشتری خواهد داشت

مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه کاهش دامنه نوسان ریسک بازار پایه نیز کاهش خواهد یافت، گفت: با کمک سهامداران تلاش می‌کنیم بازار پایه آرامش بیشتری داشته باشد و قطعا سازمان بورس در کنار سهامداران بازار سرمایه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاپور محمدی مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار شب گذشته در برنامه پایش که درباره بازار پایه مطالبی را عنوان کرد.

وی درخصوص اصلاح قوانین بازار پایه گفت: اطلاعات و اخبار اصلاح قوانین بازار پایه 96 میلیون بار دیده شده و در مقاطع مختلف گقته شده دامنه نوسان در سه بازار به ترتیب 3، 2 و 1 درصد است.

مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: ما در کشور 13 میلیون سهامدار داریم که از این تعداد 300 هزار نفر به صورت هفتگی در بازار فعال هستند و تنها 20 تا 30 هزار نفر از آن‌ها در بازار پایه مشغول است.

وی بیان کرد: درمجموع 600 شرکت بورسی، 650 نهاد مالی و 6000 هزار مدیر در بازار سرمایه حضور دارند. قطعا درصورت انتشار دیر اطلاعات مدیران مربوطه جریمه می‌شوند و این به معنی رانت نیست.

محمدی افزود: در بازار پایه روزانه تعداد زیادی نماد با دامنه نوسان مثبت سه درصد داد و ستد می‌شود و این نشان دهنده حضور سهام ارزنده در این بازار است.

وی با بیان اینکه با کاهش دامنه نوسان ریسک بازار پایه نیز کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: در گذشته صندوق‌ها مجاز نبودند در این بازار فعالیت کنند اما اکنون این امکان برای ورود صندوق‌ها فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اصلاح ساختارها در نهایت به سودآوری شرکت‌ها و بهبود عملکرد آنها منتهی خواهد شد.

وی افزود: با کمک سهامداران تلاش می‌کنیم بازار پایه آرامش بیشتری داشته باشد و قطعا سازمان بورس در کنار سهامداران بازار سرمایه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.