کد مطلب: ۱۸۰۸۲۰

ساخت «محله گل‌وبلبل» و «فیتیله‌» به سال آینده موکول شد

ساخت «محله گل‌وبلبل» و «فیتیله‌» به سال آینده موکول شد

ساخت دو برنامه «محله گل و بلبل» و «فیتیله‌ای‌ها» که قرار بود در ایام زمستان انجام شود و به روی آنتن بروند، به دلیل برخی موانع به سال ۹۷ موکول شد.

تلویزیون بنا دارد «محله گل و بلبل» را همچون سال گذشته به عنوان ویژه‌برنامه تحویل سال به روی آنتن ببرد. «فیتیله‌ای‌ها» نیز پس از بهار ۹۷ به تلویزیون می‌آیند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عموهای فیتیله‌ای مدت‌هاست طرحی را به تلویزیون ارائه داده‌اند، اما به دلیل موانعی که بر سر راهشان مبنی بر اسپانسر وجود دارد، همچنان خبری از تولید و پخششان شنیده نمی‌شود.

محمد مسلمی، کارگردان برنامه تلویزیونی «فیتیله»، مرداد ماه بود که از آغاز فصل جدید این برنامه برای تلویزیون به همراه تغییرات در محتوا و شکل ظاهری خبر داده بود و در عین حال از نبود افراد متخصص در حوزه کودک انتقاد و اظهار کرده که با نبود نگاه جدی به این حوزه، مرگ کار کودک نزدیک‌تر می‌شود.

او اعلام کرده بود، در حال حاضر در حال پیش تولید هستیم و ضبط برنامه از یک ماه دیگر یعنی شهریور ماه آغاز خواهد شد و رویکرد سری جدید برنامه «فیتیله» موضوع سلامت، بهداشت شخصی، اجتماعی و روحی است.

در فصل جدید مهدی بصیری تهیه‌کنندگی و گروه نویسندگان به سرپرستی کریم خودسیانی نگارش متن‌های «فیتیله» را بر عهده دارند.

بر اساس آنچه اخیرا اعلام شده، تلویزیون تصمیم دارد پس از بهار ۹۷، فیتیله‌ای‌ها را به تلویزیون بیاورد.

فیتیله‌ای‌ها از ماه‌های گذشته در تلویزیون بازپخش می‌شوند.

مجموعه «محله گل و بلبل» نیز امسال برای ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو سیما به روی آنتن رفت و پس از آن نیز ادامه دار بود اما زمزمه‌هایی هم مبنی بر ساخت سری جدید وجود داشت که تاکنون میسر نشده است.

تلویزیون برای محله گل و بلبل هم تصمیم گرفته است با شکل و شمایل جدیدی این برنامه را به عنوان ویژه برنامه تحویل سال تلویزیون در سال ۹۷ به روی آنتن ببرد؛ البته اگر اسپانسرها از این وعده شانه خالی نکنند.

مدیر گروه گودک و نوجوان شبکه دو سیما هم پیش از این، از تدارک سری جدید مجموعه «محله گل و بلبل» و «فیتیله‌ای‌ها» برای پخش در زمستان خبر داده بود.

برنامه «محله گل و بلبل» نیز در تلویزیون بازپخش می‌شود.

آقاجان‌زاده تهیه‌کننده «محله گل و بلبل» هم با بیان این‌که مشکل بودجه از سمت صداوسیماست و اسپانسرها معمولا حاضر به همکاری با برنامه کودک و نوجوان نیستند، پیش از این مطرح کرده بود، اسپانسرها برای همکاری علاقه‌مند هستند ولی به دلیل شرایط حوزه کودک و نوجوان نمی‌توان با آن‌ها به سادگی همکاری کرد.

کار کودک به خاطر ویژگی‌هایی که دارد، نمی‌تواند در محصولات اختصاصی و خوردنی‌ها وارد شود. ما بیشتر به دنبال اسپانسرهای فرهنگی هستیم تا از این طریق بتوانیم یک کار فرهنگی بسازیم.

وی با اشاره به مشکل انتخاب نادرست اسپانسرها در حوزه کودکان اظهار کرده بود، اسپانسرها اغلب در حوزه شکلات و شیرنی و از این دست اقلام هستند که ما خودمان نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد.

البته سیاست سازمان هم همین است که در حوزه کودک، اسپانسرهای صنایع غذایی با برنامه‌ها همکاری‌ نکنند.

این تهیه‌کننده در همین زمینه مطرح کرده بود: برنامه «محله گل و بلبل» ۸۱ درصد بیننده حوزه کودک و نوجوان و ۶۰ درصد مخاطب بزرگسال دارد، اما به دلیل پایین بودن سن و قدرت تشخیص کودکان، اغلب آن‌ها به تبلیغات یک‌طرفه نگاه می‌کنند و همین می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

وقتی صدا و سیما به لحاظ بودجه به مشکل بخورد، اولین جایی که آسیب می‌بیند، حوزه کودک و نوجوان است. در حالی که برنامه‌های کودک در همه جای دنیا بدون اسپانسر ساخته می‌شود. اسپانسر در حوزه بزرگسال گسترده و در حوزه کودک و نوجوان محدود است.

عمو پورنگ یکی دو سال است که با برنامه «محله گل و بلبل» در شبکه دو حاضر شده است؛ برنامه‌ای که به تعبیر خودش شکل مدرن شده «محله برو بیا» است.

این مجری نیز پیش از این درباره‌ ساخت سری جدید «محله گل و بلبل» مطرح کرده بود: برای هر کاری باید تامل و تفکر داشت و برنامه جدید بیشتر از همه تحقیق نیاز دارد. ما هر سری یک دوره استراحت می کنیم و بعد با همفکری با سایر عوامل به نتیجه می رسیم و دوباره کار را شروع می کنیم.

مهم این است که وقتی کار خود را دوباره شروع می‌کنیم حال خوبی داشته باشیم و آمادگی کامل باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.