کد مطلب: ۷۹۲۸۳۶

دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف در مسکو/ همکاری ایران و روسیه ۲ برابر شده است

دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف در مسکو/ همکاری ایران و روسیه ۲ برابر شده است

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشور صبح امروز با همتای روس خود در مسکو دیدار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین امیرعبداللهیان که سه شنبه شب وارد مسکو شد صبح چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و برجام از جمله محورهای گفت و گوهای این دیدار بوده است.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه مسکو در پاسخ به ایسنا اعلام کرد که موضوع برجام یکی از محورهای گفت وگوهایش با لاوروف خواهد بود.

امیرعبداللهیان: همکاری ایران و روسیه ۲ برابر شده است

وزیر امور خارجه ایران گفت: حمل‌و‌نقل و ترانزیت و تمرکز بر فعال‌سازی تردد سهل رانندگان ترانزیت از جمله موضوعات مورد توجه ما بود.

آماده مذاکره درباره فرصت‌های صلح و دستیابی به آتش‌بس در اوکراین هستیم. تسلیح اوکراین توسط غرب، کار را دشوارتر می‌کند.
در مورد بحران بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو کردیم و در تلاش هستیم تا راه حل‌هایی برای آن پیدا کنیم.
هرگونه تلاش برای تغییرات ژئوپولتیک منطقه را عاملی برای پیچیده‌تر شدن وضعیت می‌دانیم.

لاوروف: روابط ایران و روسیه رو به جلو است

وزیرخارجه روسیه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت: روابط و تبادل‌های دوجانبه در زمینه سیاسی، تجاری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی و همچنین در اجرای پروژه‌های کلیدی افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: در بخش کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی روابط رشد پایداری داشته است و همکاری های نزدیکی را در امور بین الملل و منطقه‌ای داریم و امروز همه این مسائل در دستور کار مذاکرات ما قرار دارد.

تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران باید لغو شود

وزیرخارجه روسیه گفت: علیرغم تحریم های غیرقانونی آمریکا و دست نشانده‌های‌شان، همکاری‌های تجاری ما با ایران در حال افزایش است. برجام جایگزینی ندارد و خواهان احیای هر چه سریعتر برجام هستیم. جهان در انتظار بازگشت آمریکا به تعهداتش است و تحریم ها علیه ایران باید لغو شود.

او ادامه داد: ما توجه خاصی به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا داریم که در سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

از خط مخرب غرب که در تلاش برای تغییر ساختار جهان است، حمایت نمی‌کنیم. قوانین آمریکا بر اساس مقررات خودش است لذا برای همین در چارچوب گروه دوستداران حقوق بشر عمل میکنیم.

ما از سالم سازی اوضاع در خاورمیانه به خصوص در خصوص احیای روابط ایران و عربستان استقبال کرده و همچنین از طرح صلح هرمز ایران حمایت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.