کد مطلب: ۷۳۳۲۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرایط دریافت سهام عدالت برای کم درآمدها اعلام شد

شرایط دریافت سهام عدالت برای کم درآمدها اعلام شد

بالاخره پس از گذشت چندین ماه وضعیت جاماندگان مشخص شد و قرار است شد به اقشار کم درآمد سهام واگذار شود. به هر فرد چقدر سهام می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک سال است که مسئولان دولتی درباره واگذاری سهام عدالت به جاماندگان سخن می‌گویند در نهایت امروز وضعیت سهام عدالت مشخص شد و قرار است به جاماندگان سهام اختصاص یابد.

هیات وزیران در جلسه ششم مهرماه امسال با «واگذاری سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران» موافقت کرد که این مصوبه ۱۲ آذرماه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

این مصوبه به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ به تصویب دولت رسید.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است در مرحله اول از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری را مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و سه دهه اول ایثارگران اختصاص دهد.

بر همین اساس قرار است که بانک صادرات 1.7 درصد، بانک ملت 4.1 درصد، بانک تجارت 3.1 درصد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 3 درصد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس 6.7 درصد از سهام خود باید واگذار کنند.

افراد مشمول این تصویب‌نامه از سوی نهادهای ذی‌ربط شناسایی و معرفی می‌شوند و احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان در سال ۸۵ به عهده سازمان خصوصی‌سازی است.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر فرد حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

چند نفر سهام عدالت می‌گیرند؟

چند هفته‌ پیش بود که حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که به 3.5 میلیون نفر از جاماندگان قرار است سهام عدالت واگذار شود.

آخرین اخبار سهام عدالت را در صفحه سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا گرسنه هستیم پول بدید

  • علیرضا

    منم سهام عدالت ندارم ، چیکار کنم ؟

  • علیرضا

    مردیم از گشنگی و نداری ، دیگه پولی برامون نمونده، حداقل این سهام ناعدالتی‌های رو کاش به همه میدادین, منم جزو اولین دهک جامعه هستم ولی سهام عدالت ندارم ، آخه این کجاش منصفانس

  • atri2230@gmail.com

    من هم سهام ندارم پس کی به ما سهام عدالت میدهند من41سال دارم لطفاً پاسخ بدهید ازبی کاری وبی پولی خسته شدم یک اورگان دولتی نیست که به دادمابرسد