کد مطلب: ۳۱۷۲۳۵

صادرات نیم میلیارد دلاری گچ و سیمان و خاک به کشورهای عربی

صادرات نیم میلیارد دلاری گچ و سیمان و خاک به کشورهای عربی

دو فعال بخش خصوصی می‌گویند: در حال حاضر کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتری‌های پر و پا قرص محصولاتی همچون گچ، سیمان، ماسه، خاک سنگ و خاک خام هستند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، در نیمه نخست امسال بیش از 451 میلیون دلار محصولی با عنوان «مصالح ساختمانی» به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است. برخی فعالان بخش خصوصی معتقدند مصالح ساختمانی به منظور تامین زیرساخت‌های عمرانی کشورهایی همچون عراق، سوریه، افغانستان و … صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در پاسخ به این پرسش که مصالح ساختمانی به کدام کشورها صادر می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: معمولا مصالح ساختمانی در قالب سنگ ساختمانی و سیمان به کشورهایی همچون عراق و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. در حقیقت کشورهای همسایه مشتری‌های پر و پا قرص کالاهایی همچون مصالح ساختمانی هستند.

محمد آزاد درباره وضعیت آهن اظهار کرد: در حال حاضر صادرات آهن به کشورهای دیگر قطع نشده اما عرضه داخلی افزایش یافته است. با افزایش یک باره قیمت آهن امروز شاهد تعدیل قیمت‌ها هستیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت آهن ارزان شده است یا خیر؟ پاسخ داد: قیمت کاذب آهن که در نیمه نخست سال جاری با آن رو به رو بودیم حدود 20 درصد کاهش یافت. حال در آینده نیز قیمت این محصول نیز تا میزانی کاهش می‌یابد و بنابراین محصولاتی که از آهن ساخته می‌شوند ارزان خواهند شد.

همچنین اسماعیل کاظمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی درباره صادرات مصالح ساختمانی به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر محصولاتی همچون گچ، سیمان، ماسه، خاک سنگ و خاک خام به کشورهای مختلف صادر می‌شود که بازارهای هدف این محصولات تنها به یک یا چند کشور تعلق ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.