کد مطلب: ۳۱۱۷۰۵

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

صادرات پتروشیمی دچار اختلال می‌شود

صادرات پتروشیمی دچار اختلال می‌شود

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید: به نظر می‌رسد با تشدید تحریم روند صادرات محصولات پتروشیمی با برخی اختلالات مواجه شود و در نهایت از نظر ارزشی صادرات این محصول با روند نزولی مواجه شود.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به تجارت‌نیوز درباره وضعیت صادرات پتروشیمی‌ها در شش ماه نخست سال جاری به تجارت‌نیوز گفت: محصولات پتروشیمی تلفیقی از محصولات شرکت ملی گاز و نفت(LPG) است، بنابراین در دوران تحریم‌ها کاهش صادرات این محصول دور از انتظار نیست و پیش‌بینی می‌شود به دلیل نحوه حمل‌ونقل این نوع کالاها و شرایط خاص‌شان در بارگیری در آینده نیز با کاهش صادرات این نوع محصولات رو به رو شویم.

حمید حسینی افزود: غالبا محصولات پتروشیمی به بازارهای محدودی همچون کره جنوبی و ژاپن صادر می‌شد. امسال نیز با شرایطی که برای قیمت نفت گمانه‌زنی شده به نظر می‌رسد که امسال قیمت این محصول(نفت) به بالای 70 دلار برسد، بنابراین با توجه به ماهیت محصولات پتروشیمی صادرات این کالاها قطعا به بازارهای هدف با برخی کم و کاستی‌ها مواجه خواهد شد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه صادرکنندگان پتروشیمی تا به امروز چه میزان از دلارها را به سامانه نیما باز گردانده‌اند؟ پاسخ داد: پتروشیمی‌ها تاکنون حدود 12 میلیارد دلار محصول صادر کرده‌اند که از این میزان قرار شده حدود هفت میلیارد دلار را با توافق دستگاه‌ها به سامانه نیما باز گردانند. تعدیل نرخ ارز در سامانه نیما نشان می‌دهد که صادرکنندگان پتروشیمی به تعهداتشان عمل کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.