کد مطلب: ۶۱۳۵۸۶

عرضه اولیه ۱۰ میلیارد دلاری ال جی/ ال جی رکورد سامسونگ را شکست؟

عرضه اولیه 10 میلیارد دلاری ال جی/ ال جی رکورد سامسونگ را شکست؟

کمپانی بزرگ باتری‌سازی ال‌جی برای کسب درآمد ۱۰ میلیارد دلاری عرضه اولیه سهام خود را آغاز کرد. این عرضه اولیه روز ۲۷ ژانویه آغاز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق تفاهم‌نامه سرمایه گذاری کمپانی باتری سازی ال جی کره، این کمپانی برای کسب ۱۰/۸ میلیارد دلار درآمد، عرضه اولیه عمومی را برای سرمایه گذاران آغاز کرد.

این سهم‌ها از قیمت ۲۵۷ هزار ون تا ۳۰ هزار ون (۲۱۶ دلار تا ۲۵۲ دلار) برای هر شخص برای کسب ۹/۲ میلیارد دلار تا ۱۰/۸ میلیارد دلار به فروش می‌رسد. این عرضه اولیه، رکورد قبلی عرضه اولیه ۴/۹ میلیارد دلاری بیمه عمر سامسونگ در سال ۲۰۱۰ را خواهد شکست.

سهام باتری سازی ال جی بین ۵۱ تا ۵۹ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

این کمپانی روز دوشنبه اعلام کرد که در حال اجرا کردن فرآیندهای نهایی برای آغاز یک عرضه اولیه موفق است. طبق تفاهم نامه سرمایه گذاری کمپانی، درآمد کسب شده از این فروش صرف تجهیزات تولیدی و پرداخت بدهی‌هایش خواهد شد. این کمپانی باتری سازی منابع کمپانی‌های بزرگی همچون تسلا، جنرال موتورز و هیوندای را تامین می‌کند.

در این عرضه اولیه ابتدا ۳۴ میلیون سهم به فروش خواهد رسید و کمپانی مادر این شرکت نیز ۸/۵ میلیون سهم ثانویه را به صورت عرضه اولیه خواهد فروخت.

انتظار می‌رود تقاضای سرمایه گذاران بالا باشد و قیمت گذاری این عرضه اولیه نیز تا روز ۱۴ ژانویه نهایی خواهد شد. در حال حاضر نیز به نقل از رویترز به نظر می‌رسد این تقاضا در حد بالایی قرار داشته باشد.

۵۵ درصد تا ۷۵ درصد این عرضه به سرمایه گذاران سازمانی اختصاص داده می‌شود. البته این موضوع به مشارکت خرده فروشی و طرح‌های مالکیت اشتراکی کارکنان بستگی خواهد داشت. این فروش از ۲۷ ژانویه آغاز خواهد شد.

درآمدهای عرضه اولیه در کره جنوبی در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۷/۷ میلیارد دلار بوده است که به سادگی رکورد ۷/۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ را شکست. عرضه اولیه کمپانی ال جی نیز این عدد را بیشتر از سال قبل افزایش خواهد داد.

تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این سهام به میزان تقاضا برای خودروهای برقی بستگی خواهد داشت. به نظر می‌رسد فروش جهانی خودروهای برقی که در سال به میزان ۲/۵ میلیون دستگاه تخمین زده شده است، در سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۲ برابر شود و به ۳۱ میلیون دستگاه برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • و

    خوش به حال شون بورس ما خوبه همش پایین میاد

    • مظلوم

      بورس از سال ۹۹پایین آمده هرکس بمیرد از این ببعد گناهش بر عهده خود است چون اینان به دنبال پول برای خود هستند چالپرهای داخل بورس نه دیگران

  • ناشناس

    هدف یک عده بستن بورس بود که رسیدند تبریک میگویم.

  • ناشناس

    خب به شما چه، شما بورس خودتو جمع کن..

  • ایران

    عرضه اولیه الجی رو تو بورس ایران اجرا کنن چندین برابر قیمت تو پاچه مردم میکنن و بعد عرضه شدن منفی 50 میشه