کد مطلب: ۳۸۶۹۹۳

شریعتمداری:

برخی محصولات با نرخ ارز ۵۰ هزار تومانی عرضه می‌‌شود

برخی محصولات با نرخ ارز ۵۰ هزار تومانی عرضه می‌‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حالی که برخی کالا به نرخ ارز 4200 تومانی وارد می‌شود اما با نرخ ارز 14 هزار تومانی به فروش می‌رسد و حتی در برخی کالا‌ها محصول با نرخ ارز 50 هزار تومانی در حال توزیع است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در جلسه خود با اعضای اتاق تعاون ایران، گفت: بخش تعاون در کشور ما در شروع با قدرت و حدت فراوانی وارد شد اما امروز این بخش جایگاه خود را ندارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز اگر به صحنه امور سیاسی ایران کاملا مشاهده می‌کنیم فاصله نگاه به تعاون از انقلاب تاکنون تغییر کرده است.

وی با اشاره به ناراضی مردم در زمینه‌های اقتصادی گفت: اگر این موضوع را آسیب‌شناسی کنیم خواهید دید که دلیل این موضوع آن است که از اصول اولیه انقلاب عدول کرده‌ایم.

شریعتمداری بیان کرد: اسلام اعتقاد به آزادی‌های مشروع و سرمایه‌های مشروع دارد و آسیب‌شناسی انقلاب نشان می‌دهد که از اصول اولیه انقلاب فاصله گرفته‌ایم و این مسائل موجب نارضایتی مردم شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نارضایتی مردم از اینکه کالا به قیمت ارز 4200 تومانی به دست آنها نمی‌رسد، گفت: باید به مردم حق داد زیرا در حالی که برخی کالا به نرخ ارز 4200 تومانی وارد می‌شود اما با نرخ ارز 14 هزار تومانی به فروش می‌رسد و حتی در برخی کالا‌ها محصول با نرخ ارز 50 هزار تومانی در حال توزیع است. این در حالی است که در گذشته که نظام توزیع در دست تعاونی‌ها بود اگرچه انحرافاتی در نظام توزیع پیش می‌آید و فساد مشاهده می‌‌شد اما آن انحرافات اصلا قابل مقایسه با شرایط کنونی نیست.

وی اظهار کرد: در حالی که به برخی کالاها نرخ ارز 4200 تومانی تعلق می‌گیرد اما همین کالاها در بازار با نرخ ارز 14 هزار تومانی به فروش می‌رسد و این مابه‌التفاوت اصلا با انحرافات گذشته قابل مقایسه نیست.

شریعتمداری افزود: نظام توزیع ما در ارز و کنترل بازار کاملا ناعادلانه است و مردم حق دارند که ناراضی باشند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخستین پیروزی انقلاب نظام توزیع به بخش تعاون واگذار شده بود، گفت: بر این بخش همواره نظارت می‌شد تا اقلام به دست مصرف کننده اصلی برسد بنابراین امروز نیز دوباره باید به این موضوع توجه کرد.

شریعتمداری بیان کرد: برای احیای بخش تعاون باید منشور تعریف شود تا ضعف‌ها جبران شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: وزارت خانه و اتاق تعاون ضعیف نمی‌توانند یک بخش تعاون قوی را بوجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تصدی‌گیری در امور نیست، گفت: اقدامات اجرایی باید به تعاونی‌ها واگذار شود ضمن اینکه ما به عنوان سیاستگذار مسئولیت نظارت را بر عهده خواهیم داشت.

شریعتمداری درباره عدم تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور گفت: دلیل این موضوع خصوصی‌سازی های انجام شده طی سال‌های گذشته است و باید تعاونی‌ها در واگذاری حضور فعال داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همواره بر واگذاری شستا و صندوق‌های بازنشستگی تاکید داشته‌ام اظهار کرد: باید سهمی برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شود و در صورتی که این اتفاق بیفتد قطعا قدم‌های مؤثری برمی‌داریم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.