کد مطلب: ۴۵۰۵۸۸

عملکرد مالی یک نماد پتروشیمی در بورس / افزایش ۳۶ درصدی سودآوری مارون در سال ۹۸

عملکرد مالی یک نماد پتروشیمی در بورس / افزایش ۳۶ درصدی سودآوری مارون در سال ۹۸

شرکت پتروشیمی مارون در سال ۹۸، با رشد ۴۴ درصدی درآمد مالیاتی خود توانست این رقم را به ۱۲۳ هزار میلیارد ریال برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پتروشیمی مارون که با سرمایه ۸ هزار میلیارد ریالی یکی از شرکت‌های بزرگ فرابورس محسوب می‌شود امروز گزارش صورت‌های مالی سال ۹۸ خود را در وبسایت کدال منتشر کرد. این پتروشیمی که در سال ۹۷ با درآمد عملیاتی ۸۵ هزار میلیارد ریالی سود خالص ۳۷ هزار میلیارد ریالی را محقق کرده بود در سال ۹۸ توانست درآمد عملیاتی خود را ۴۴ درصد افزایش داده و به ۱۲۳ هزار میلیارد ریال برساند. این شرکت همچنین با رشد ۳۶ درصدی سود خالص خود، ۶۳۱۶ ریال به ازای هر سهم سود خالص شناسایی کرد.

این رشد عملکرد در حالی رخ داده که هزینه‌های عملیاتی پتروشیمی مارون نیز ۴۷ درصد نسبت به سال مالی ۹۷ بیشتر شده است.

1 1 6

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش مالی سالانه پتروشیمی مارون، مجموع دارایی‌های این شرکت در سال ۹۸ با رشدی ۷۹ درصدی نسبت به سال گذشته به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسید و بدهی‌های آن نیز ۱۰ درصد کمتر شده است.

پتروشیمی مارون در حالی فروش ۱۲۳ هزار میلیارد ریالی را به ثبت رسانده که در این سال میزان فروش اتیلن خود را از ۴۰۹ هزار تن به ۵۲۷ هزار تن و میزان فروش پروپیلن را از ۱۶۴ هزار تن به ۱۷۸ هزار تن افزایش داده است.

پتروشیمی مارون همچنین در فروردین ماه امسال از فروش انواع محصولات خود توانسته فروشی ۸ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریالی داشته باشد که در مقایسه با فروردین ۹۸ افتی ۹ درصدی داشته و در مقایسه با اسفند ۹۸ حدود ۲۴ درصد کاهش یافته است.
مارون در یکماهه اخیر اگر چه عملکرد مثبتی نداشته ولی بازده سه ماهه و یکساله این پتروشیمی به ترتیب ۲۳ درصد و ۵۴ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه سوال مگه درمورد مارون پست نذاشتین پس چرا نمودار سود ناخالص غگیلا رو گذاشتین