کد مطلب: ۲۰۹۳۳۲

عوارض وحشتناک شامپو رنگ که خبر ندارید!

عوارض وحشتناک شامپو رنگ که خبر ندارید!

یک راهی که خانوم ها برای تنوع رنگ موهایشان از آن استفاده می کنند، دکلره کردن و بعد از آن استفاده از شامپو رنگ است. در این مطلب برای شما از عوارض شامپو رنگ توضیح داده ایم.با ما همراه باشید.

شامپوهای رنگ مو، نوع جدیدی از رنگ موها هستند که کار رنگ کردن را تسهیل کرده اند. در واقع شما به جای وقت صرف کردن برای رفتن به آرایشگاه و منتظر ماندن برای رنگ گرفتن موهایتان، کافی است یک شامپوی رنگ مو بخرید و به حمام بروید. موهای شما بعد از ۵- ۱۰ دقیقه رنگ دلخواه تان را به خود می گیرید.

شاید در نگاه اول شگفت انگیز به نظر برسد امّا در واقع شما به خاطر صرفه جویی در وقت و انرژی، شامپوهای رنگ مو را انتخاب می کنید و آسیب هایی جدی به بدن تان می زنید.

شامپوهای رنگ مو، ماندگاری بالایی ندارند و در دسته ای بین رنگ موهای نیمه دائمی و دائمی قرار می گیرند. با شامپوهای رنگ مو، مولکول هایی ظریف به ساقه ی موها نفوذ می کنند، موهایتان به صورت آنی رنگ می گیرند و به صورت تدریجی بر اثر شست و شو، رنگ خود را از دست می دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شامپوهای رنگ مو تنوع چندانی ندارند و معمولاً کسانی که تصمیم دارند موهای خود را یک یا دو درجه تیره یا روشن کنند، از آن ها استفاده می کنند. استفاده از شامپوهای رنگ مو در بین کسانی که موهای سفید زیادی دارند نیز شایع است.

شامپو رنگ مو جزو کدام دسته از مدل های رنگ مو قرار می گیرد؟

اصولا رنگ موها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند، رنگ موهای موقت، رنگ موهای نیمه موقت و رنگ موهای دائمی یا رنگ موی شیمیایی. رنگ موهای دائمی رنگ هایی هستند که به صورت جداگانه یا همراه با ترکیبات اکسیدان مورد استفاده قرار می گیرند و شامپو رنگ مو جزو این دسته محسوب نمی شود.

به این صورت که ابتدا رنگدانه موها با این ترکیبات اکسیدانی بیرون کشیده می شوند تا موها حالت دکلره پیدا کنند و بعد از رنگ مو استفاده می شود تا روی موی بی رنگ شده رنگ دلخواه ایجاد شود. مهم ترین خصوصیت رنگ موهای دائم تنوع رنگی بالاست یعنی می توان موی تیره را به موهای روشن یا خیلی روشن تبدیل کرد و موهای روشن را هم به رنگ تیره تغییر داد.

چندبار در ماه می توان از شامپو رنگ استفاده کرد؟

با توجه به اینکه این شامپو همان خاصیت شیمیایی رنگ موها را دارند و رنگ مو نیز باید هر یک ماه یکبار استفاده شود چرا که استفاده مکرر آن باعث تحریک پوست و در نهایت سرطان پوست می شود .
بنابراین مصرف روزانه شامپوهای رفع سفیدی مو نیز می تواند موجب تحریکات پوستی خطرناک شود.

رنگ کردن مو چند بار در سال مجاز است؟

تحقیقات نشان داده است استفاده بیش از ۹ بار در سال از رنگ مو، خطر ابتلا به سرطان خون از نوع لنفوم را افزایش می دهد.

سرطان لنفوم در سیستم لنفاوی بدن رخ می دهد. سیستم لنفاوی شبکه ای از رگ هاست که بخشی از سیستم دفاعی بدن را تشکیل می دهد و سلول های ضدعفونت به نام لنفوسیت را جابجا و سلول های مرده را از بافت ها تخلیه می کند همچنین اگر رنگ کردن مو زیاد انجام شود، احتمال بروز سرطان مثانه را افزایش می‌دهد.

عوارض وحشتناک فلزات موجود در شامپو رنگ بر بدن چیست؟

این شامپوها دارای ترکیبات فلزات سنگین مانند سرب هستند و مصرف این مواد برای بدن مضر است چرا که این سلول‌ها در اندام‌ها رسوب می‌کنند و سبب از بین رفتن بافت اندام‌ها مانند کبد و ریه می شوند.

فلزات سنگین موجود در این شامپوها بسیار ریز هستند و از طریق پوست جذب می‌شوند و سپس در تمام بدن عوارض خود را نشان می‌دهند. تنها عارضه استفاده از رنگ مو بروز حساسیت در فرد است که این حساسیت می‌تواند تحریکی یا آلرژیک باشد.

از جمله علائم این حساسیت می‌توان به قرمز شدن پوست سر، متورم شدن پوست سر، ایجاد تاول های ریز و درشت اشاره کرد که در ادامه با پاره شدن این تاول‌ها دلمه ایجاد می‌شود و عفونت‌های ثانویه شکل می‌گیرد و در نهایت 2 تا 3 هفته مریض را درگیر می‌کند.

این گونه حساسیت علاوه بر اینکه پوست سر را درگیر می‌کند ممکن است به علت شست و شوی پس از رنگ کردن به صورت نیز منتقل شده و در پوست صورت نیز ایجاد حساسیت تحریکی یا الرژیک کند ضمن اینکه این حساسیت به علت رنگ کردن ابروها نیز می‌تواند در صورت ایجاد شود.

منبع:الودکتر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • http://siteseven.ir

    ممنون از شما

  • ناشناس

    والله دقیقا من اینطوری شدم متاسفانه من از روی بی توجهی و ندانسته شاید هفته ای ی بار شاممو رنگ استفاده میکردم و الان هم حساسیت شدید پیدا کردم خارش پوست بدن و سر و هم موندم چکار کنم تنها بدبختیمم اینه که رنگ زدم و الان هم رنج میبرم و بدجوری پشیمونم ??

  • دوست

    سه ماه شامپو رنگ زدم چنان موهای سرم ریخت کم مونده بود کچل بشم قبلش هم حنا هندی میزدم ولی ریزش مو نداشتم تا اینکه حنا مشکیها تقلبی شدن این جدیدا اصلا بدردنخور هستن به نظرم هیچ رنگی نزنین مگه سفیدی مو چه ایرادی داره

    • ناشناس

      سلان تنها دلیلش اینه که به هر برند و فروشگاهی اعتماد میکنید من ۱۳ ساله برند لانا وارد میکنم و تا حالا حتی یک مورد مشکل نداشتیم لطفا از برند اصلی لانا کراتینه یا جنسینگ استفاده کنید شامپو رنگ لانا اصلی

  • ناشناس

    سلام خسته نباشی شبتون بخیر ببخشید مزاخم شدم من یه سوال داشتم یه شامپو رنگ ضد زردی دارم تاریخ انقضاء تموم شده آیا عوارضی نداره استفاده کنم

  • ناشناس

    سلام شامپو رنگ روی موی مشکی رنگ میره؟؟

  • ناشناس

    چرا میگن بعد از مصرف حنا شامپو رنگ استفاده نکنین ؟؟؟
    تا چه مدت نباید شامپو رنگ پس از مصرف حنا استفاده کرد؟؟؟؟