کد مطلب: ۲۵۷۲۸۸

فاصله قیمتی نفت برنت و نفت آمریکا به ۱۱ دلار رسید

فاصله قیمتی نفت برنت و نفت آمریکا به ۱۱ دلار رسید

بازارهای نفتی ساعات پایانی معاملات را با کاهش به پایان بردند و نفت آمریکا در اثر افزایش تولید این کشور، هفته گذشته ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی پس از افزایش ارزش دلار به علت آمارهای بیکاری بهتر از انتظار آمریکا، کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام امریکا با 1.33 دلار کاهش 65.71 دلار فروخته شد. این نوع نفت، طی هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافت. هفته پیش از آن نیز 5 درصد کاهش ارزش را ثبت کرده بود.

نفت برنت نیز با 77 سنت کاهش 76.79 دلار در هر بشکه معامله شده بود. این نوع نفت طی هفته گذشته 0.4 درصد افزایش یافت.

تفاوت قیمتی این دو شاخص نیز به 11.08 دلار رسید. این تفاوت به 11.57 دلار رسیده بود که بالاترین از سال 2015 به شمار می‌رفت.

رشد فرصت‌های شغلی در ماه می تسریع شد و نرخ بیکاری به کمترین میزان در 18 سال گذشته برابر با 3.8 درصد رسید.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار گفت تقویت ارزش دلار، فروش کالاهای اساسی دلار محور را شدت داد.

نگرانی در مورد افزایش تولید نفت آمریکا و فزونی نفت در این کشور به علت نبود ظرفیت خط لوله به قیمت نفت خام امریکا فشار آورده و سبب ۲ برابر شدن فاصله قیمتی این نوع نفت با نفت برنت طی یک ماه شده است.

اداره اطلاعات انرژی امریکا دیروز اعلام کرد، تولید نفت آمریکا از سال گذشته رکورد زده است. در ماه مارس نیز به رکورد 10.47 میلیون بشکه در روز رسید که یک رکورد ماهانه جدید است و افزایش روزانه 215 هزار بشکه را نشان می‌دهد.

بیکر هیوز اعلام کرد حفاران آمریکا در هفته منتهی به اول ژوئن، 2 دکل نفتی دیگر را فعال کردند که در مجموع تعداد دکل‌های فعال به 861 دکل رسید که بیشترین میزان از مارس 2015 به شمار می‌رود. از 9 هفته گذشته 8 هفته بر تعداد دکل‌های نفتی افزوده شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.