کد مطلب: ۴۵۴۰۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش ۴۵۰ هزار تومانی سهام عدالت صحت دارد؟

فروش ۴۵۰ هزار تومانی سهام عدالت صحت دارد؟

با این که طبق آخرین آمارها ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت یک میلیون تومانی بیش از چهار میلیون تومان است، اما شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از بانک‌ها ارزش آن را ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آخرین آمارها ارزش سبد سهام عدالت طی سال‌های گذشته بیش از ۱۵ برابر است.

در آزادسازی سهام عدالت، سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از روز ششم تا ۱۳ خرداد ماه فرصت دارند تا با مراجعه به بانکی که شماره شبا خود را از آن بانک در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند، نسبت به فروش ۳۰ درصد از سهام خود اقدام کنند.

۳۰ درصد از سهام یک میلیون تومانی که در حال حاضر ارزش آن ۱۶ میلیون تومان است، معادل چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از بانک‌ها قیمت کمتری را برای سهام عدالت اعلام کرده‌اند.

برخی از مردم که برای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود مراجعه کرده‌اند، بانک‌ها گفته‌اند ارزش فروش سهام عدالت آنها فقط ۴۵۰ هزار تومان است.(مشرق)

اما حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی این خبر را جعلی اعلام کرد و گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و این خبر جعلی است که افراد با اهداف مشخصی اقدام به انتشار آن می‌کنند.

وی ادامه داد: فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت با قیمت تابلو بورس انجام می‌شود. پس چطور ممکن است بانک بتواند این سهام را با قیمت ۴۵۰ هزار تومان خریداری کند؟ شرکت‌های حاضر در سبد، بورسی و دارای قیمت تابلو هستند و زمانی که ثبت سفارش ۳۰ درصد از سهام عدالت زده شود برمبنای قیمتی مشخص که نرخ تابلو است سفارش پذیرفته خواهد شد.(ایرنا)

اگر چه این موضوع تکذیب شده است، اما خراسان گزارش داده که در بند ۷ این وکالت‌نامه آمده است: «این‌جانب حق هر گونه اعتراض در خصوص سهام انتخابی برای فروش به موجب این درخواست، زمان فروش سهام و روش انتخابی، …قیمت فروش سهام و هزینه‌های قانونی کسر شده برای فروش سهام را از خود سلب و ساقط می کنم».

یعنی سهامداران در این باره هیچ گونه حق اعتراضی ندارد و در این وکالت‌نامه مشخص نشده است که آیا دارنده سهام حق مطالبه ارائه فاکتور جزئیات فروش سهام خود را دارد یا خیر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    والا من میخواستم شنبه برم بفروشم ولی بااین اوصاف ترسیدم،

  • ق.M

    من سهامم روفروختم 30درصد هفته قبل پنجشنبه اماهنوز هیچ مبلغی برام واریز نشده

  • مهدی

    سلام دوستان کجا باید برم بفروشم مال من ۵۰۰ تومنیه ۳۰ درصدش چقدر میشه
    بعد راسی اون ۷۰ درصد چی میشه

  • ناشناس

    با درود ، برای شما و بسیاری که تازه وارد هستند و همگی میخواهند سریع و یکجا سهام عدالتش را بفروشند بگویم بورس همه دنیا عرضه و تقاضا است اگر به اندازه مویی شرایط عوض شود به مثابه کوهی قیمتها تغییر میکند و بورس جایی نیست که هرچه هر قیمتی هر زمانی خواستی بفروشی ،حتی خبر فروش تاکید میکنم  فقط خبر آن  ، خیلی کمتر از این 30 درصد در یک روز  ،سبب سقوط تاریخی بورس خواهد. شد بنحوی که سالها قیمتها به وضعیت اول بر نمیگردد که دامن همه سهامداران بخصوص سهام عدالت را خواهد گرفت چون تازه واردها در این موارد نمیدانند چه کاری بکنند ، به امید ثروتمندان بورس هم اصلا نباشید که بخرند ،تازگی ها حقوقی‌های ثروتمند بورس هم به دست جمعیت  حقیقی بورس یعنی سرمایه گذاران کوچک نگاه میکنند این حقوق‌های بهتر بگوییم ثروتمند شده ، حتما هم زرنگتر هستند و ریسک نمیکنند که سهام شخصی را گران بخرند چون پول زیاد دارند، برعکس بخاطر این پولدار شده اند که سهامی را گران نخریدند و بخصوص ارزان هم نفروختند.تا اینجا موضوع بورس جهانی که شامل اینجا هم میشود بود و اما موارد مخصوص بورس اینجا، مبحثی داریم بنام نقد شوندگی پایین و دامنه نوسان قیمت برای خرید و فروش یعنی به محض افزایش عرضه و حتی خبر آن، تقاضای فروش شما وارد صف فروش شده و قفل میشود که ممکن است ماهها طول بکشد و  روزانه 5 درصد  افت کند و سهم هم بفروش نرسد چون موج هیجانی سبب میشود هرچه بیشتر بخواهند بفروشند و خریداران رغبت خرید نخواهند داشت . پس عجله نکنید و بتدریج بفروشید تا ارزش داراییتان همراه با افزایش شاخص بورس ، بیشتر هم بشود و حتی از این که من نمیدانم 10 میلیون هم که گفتند شایدبیشتر هم شود بهرحال به سهام عدالت به عنوان قلک نگاه کنید. . خداوند توفیق دهد

  • مریم

    سهام من یک میلیونی بود بخدا قسم امروز برام فقط دو میلیون و سیصد تومان ، بانک ملی واریز کردن پس بقیه ی پولم چی شد مگه ۳۰ درصد یک میلیونی ها مبلغ چهار میلیون و هشتصد تومن نمی شد؟؟؟؟

  • احمد

    سلام و درود
    امروز مبلغ 142 هزارتومان سهام عدالت واریز کردن سهامم 532000 تومانی بود ک ارزشش 8 میلیون تومانی بود
    کسی همچنین مشکلی داشته ؟
    بانک ملت حساب داشتم
    منتظر جواب دوستان هستم

    • سحر

      سلام مال من بانک ملت هست هزار تومان نریختن

    • علیعلی

      دوست عزیز ۳۰درصد شما حداقل ۱۲ میلیونه نه ۴میلیون

  • مرتضی

    پس چیکاربایدبکنیم به کی بریم شکایت کنیم بانک خودش گفته 4800میخره پس چی شد به کی بگیم مانیازداشتیم که داریم میفروشیم

  • قاسمی

    سلام قبل از اینکه درخواست فروش بدید یکم تحقیق مطالعه کنید اصلا ببینید چی دارید که می‌خوابید بفروشید؟؟ سهام بهترین شرکتهای بورسی رو اونم تو این روزها که قیمتهای سهام داره با سرعت بالا افزایش پیدا میکنه حتی روزانه شاید حدود ۱میلیون به ارزش سهام تون اضافه بشه و یا بر عکس کم بشه اصلا عجله نکنید که بعداً صد در صد پشیمان می‌شوید.

  • علی

    آقای حسن علایی بنده ۳۰درصد فروخته ام ولی تابه امروز در دومرحله که یکیش۳۸۰هزاروخرده ای ودیگری ۴۸هزارتومان به حسابم واریز شده چرا شما قلب واقعیت میکنید ومشکلی به مشکلات مردم اضافه میکنید
    بنده کیومرث علایی از دزفول هستم

  • امید

    بانک تجارت ما رو مسخره کرد برای سی درصد ارزش سهام من 443تومان بوده کم کم 4تومن. باید میدادن ولی با یک و هشتصد ختم کردن گیر آوردین اره پولمونو بدین