کد مطلب: ۴۸۱۱۰۰

فروش خودروی دنا به نمایندگان مجلس منتفی شد

فروش خودروی دنا به نمایندگان مجلس منتفی شد

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو از زمان خرید بر اساس مصوبه هیات‌رئیسه خودروهای دنا به نمایندگان فروخته نمی‌شود و در مالکیت مجلس خواهد ماند.‌

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسین فرهنگی گفت: مجلس یازدهم که قریب به چهار ماه است سکان تقنین و نظارت را در بهارستان به‌دست گرفته، تلاش دارد ضمن اصلاح رویه‌های گذشته، نیازهای ضروری نمایندگان برای خدمت به مردم را نیز مهیا کند.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای نمایندگان مجلس ، وجود خودرو برای سرکشی به نقاط دور و نزدیک حوزه‌های انتخابیه است. در دوره گذشته خودروهایی به نمایندگان داده شده که در این میان، خودروهای گران قیمت سوزوکی ویتارا و سراتو و در ادوار قبل‌تر زانتیا مشاهده می‌شود.

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: با این حال مجلس یازدهم بر تهیه خودروی داخلی با اولویت خودروی پژوپارس تاکید داشت اما با توجه به برنامه تولید کارخانه ایران خودرو ناگزیر به خرید ترکیبی از دنا و پژو پارس اقدام کرد.مطابق قواعد و رویه‌های جاری دستگاه‌های دولتی این خرید حدود ۴ماه پیش با قیمت مصوب کارخانه که برای همه دستگاه‌های دولتی بوده انجام شد.

فرهنگی با بیان اینکه تامین خودرو و راننده توسط مجلس برای انجام وظایف نمایندگی امری بدیهی است عنوان کرد: رویه چند سال گذشته این بود که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها خودرو به صورت قسطی به نماینده واگذار و در این صورت تمام هزینه‌های مربوط به خودرو به عهده نماینده گذاشته می‌شد.

وی ادامه داد: هیات‌رئیسه مجلس این رویه که باعث کاهش جدی هزینه‌ها برای مجلس می‌شد را امری منطقی تشخیص داد و مطابق آن اقدامات اداری اولیه برای اجرایی کردن آن صورت گرفت اما رها شدگی بازارخودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت خودروها که حتی پراید را هم تبدیل به کالایی لاکچری کرد، باعث تفاوت قیمت بسیار بالای ارزش روز خودروی خریداری شده نسبت به قیمت کارخانه شد.

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس افزود: همین مسئله زمینه تخریب جریان مخالف مجلس انقلابی را فراهم ساخت و با هشتگ‌زنی و جوسازی، فضایی ایجاد شد که نمایندگانی که صرفا نیازمند تامین خودرو برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هستند، مورد اتهام قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که حدود ۶۰ نفر از نمایندگان حتی برای دریافت خوردو ثبت نام نکرده بودند و تعدادی دیگر نیز علی‌رغم نیاز برای جلوگیری از سوءاستفاده جریان تحریف، خودروهای خود را تحویل نگرفتند یا پس دادند، نمایندگان دیگر نیز صرفا بر تامین خودرو برای انجام وظیفه نمایندگی تاکید دارند و نه بیشتر.

فرهنگی افزود: در نهایت نظر به اختلاف قیمت بسیار زیاد ارزش روز خودروها در مقایسه با قیمت خرید، هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به این جمع‌بندی رسید که صرفه‌جویی قابل توجهی که در زمان خریداری و تصمیم‌گیری خودرو، هدف اصلی واگذاری خودروها به نمایندگان بود، با افزایش ناگهانی قیمت در طول ۴ ماه که باعث بالارفتن ارزش خودروها شده است، پوشش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین مقرر شد خودروهای خریداری شده به نمایندگان فروخته نشده و مالکیت آن متعلق به مجلس باقی بماند و در طول دوره نمایندگی از آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آره بابا خشکه حساب کنید، بی سرو صدا

  • حمید

    درود بر شرف پاکشان

  • ناشناس

    در مالکیت مجلس ولی برای استفاده شما

  • امیر

    اینجوری که بیشتر به نفعشون شد ماشین مال خودشون نیست توی 4 سال نابودش میکنن !!!مثلا نماینده با سمند معمولی یا GLX نمیتونه بره حوزه انتخابیه !!؟ خونش رنگی تره ؟ مثلا انقلاب مستضعفین بوده … به نام مستضعف به کام..

  • ناشناس

    بعد چهار سال نماینده اثری از ماشین نمی ماند که هیچ کلی هم مخارج تعمیر و نگهداری ؛ روغن و سوخت ، بیمه و اصطحلاک می افته به گردن مجلس ، خوب اینجوری که خیلی به نفع نماینده ها میشه

  • امیر‌حسین

    سلام‌ما‌میخواهیم‌ماشین‌دناپلاس‌سبت‌نام‌کنیم‌ونمی‌دانیم‌از‌کجا‌ثبت‌نام‌کنیم