کد مطلب: ۳۱۰۷۰۴

فروش ۵۵.۶ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی آمریکا به جهان

فروش ۵۵.۶ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی آمریکا به جهان

آمریکا در سال گذشته میلادی ۵۵.۶ میلیارد دلار از تسلیحات خود را به دولت‌های جهان فروخت.

یک مقام رسمی دولت ایالات متحده در مصاحبه ای با رویترز گفت: فروش تجهیزات نظامی آمریکا به دولت‌های خارجی در سال مالی منتهی به سی ام سپتامبر با ۳۳ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل به ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز،یکی از دلایل افزایش فروش تجهیزات نظامی آمریکا به بازنگری دولت ترامپ به برنامه خرید کالای آمریکایی در ماه آوریل بر می گردد که یکسری ممنوعیت را برای خرید کاهش داد و مقامات آمریکایی را تشویق به گرفتن نقش بزرگتر در افزایش تجارت فرامرزی برای صنعت تسلیحات آمریکا کرد.

در حال حاضر ۲ روش برای خرید تسلیحات از شرکت‌های آمریکایی برای دولت‌های خارجی وجود دارد؛ نخست اینکه به صورت مستقیم خرید تجاری انجام دهند و دوم اینکه مذاکره‌ای بین یک دولت و شرکت انجام گیرد و فروش تسلیحات نظامی خارجی در جایی که یک دولت خارجی قرار دادی را با مقامات وزارت دفاع در سفارت خانه آمریکا در پایتخت خود منعقد می کنند. البته هر دو شیوه نیازمند گرفتن تایید از دولت آمریکا است.

در حدود ۷۰ میلیارد دلار درخواست فروش تسلیحات نظامی آمریکا به کنگره در سال جاری میلادی ارجاع داده شد که ۵۵.۶ میلیارد دلار آن موافقت نامه فروش را میان آمریکا و همپیمانان دریافت کرد.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.