کد مطلب: ۵۸۱۵۶۳

الزام ایرلاین‌ها به عرضه بلیت دوطرفه اربعین / برخورد با تخلف‌ها

الزام ایرلاین‌ها به عرضه بلیت دوطرفه اربعین / برخورد با تخلف‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به عرضه بلیت دو طرفه پروازهای اربعین هستند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز بر برخورد با تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص قیمت بلیت‌های پرواز به عراق در ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه اولین نشست ستاد اربعین این وزارتخانه گفت: یکی از موضوعات مورد بررسی قیمت بلیت پرواز اربعین بود. در جلسه مصوب شد که قیمت رفت و برگشت هر زائر از تهران و چهار فرودگاه کشور به نجف پنج میلیون تومان و از شهرهای مشهد و شهرستان‌های شرقی کشور شش میلیون تومان باشد. این نرخ تصویب شده ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی است و به کلیه ایرلاین‌های و مراکز عرضه فروش بلیت اعلام رسمی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات انجام شده، زائران حتما باید پیش از خرید بلیت از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده و ویزا نیز دریافت کرده باشند، همچنین تزریق دز دوم واکسن، همراه داشتن کارت واکسن و جواب منفی تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعته برای خرید بلیت الزامی است. زائران پس از انجام این موارد می‌توانند برای خرید بلیت مراجعه کنند. در ستاد اربعین نیز تاکید شد که مراکز عرضه و فروش بلیت هواپیما تنها به کسانی بلیت عرضه کنند که این مراحل را طی کرده باشند.

الزام شرکت‌های هواپیمایی به عرضه بلیت دوطرفه

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به الزام شرکت‌های هواپیمایی به عرضه بلیت دوطرفه گفت: امکان تهیه بلیت رفت و برگشت برای زائران در نظر گرفته شده است. برخی نگرانی‌ها وجود داشت که مراکز عرضه بلیت تنها بلیت یکطرفه برای زائران صادر کنند. در این نشست تاکید شد که تمام شرکت‌ها و مراکز فروش بلیت هواپیما ملزم هستند به درخواست زائر بلیت رفت‌وبرگشت صادر کنند، مگر آنکه خود زائر درخواست خرید بلیت یکطرفه باشد.

وی افزود: مشکلات مربوط به سفر هوایی حل شده است و سازمان هواپیمایی کشوری نیز تمام توان خود را به کار گرفته است که این اعزام به طریق خوبی انجام شود.

امکان بازگشت زمینی مسافران

ترکی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیتی برای بازگشت زائران از مرز زمینی ایجاد شده است، گفت: برای بازگشت زائران تنها مرز مهران در نظر گرفته شده است و تمام زائران تنها می توانند از این مرز به کشور بازگردند. سازمان راهداری برای پشتیبانی از بازگشت زمینی زائران اعلام آمادگی کرده و در جلسه ستاد مصوب شد برای کلیه زائرانی که از این مرز باز می‌گردند وسیله ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده و نسبت به تچهیز مرز و تهیه وسایل مورد نیاز اقدام شود.

وی ادامه داد: قیمت بلیت برگشت زمینی بر اساس نرخ مصوبی است که سازمان راهداری اعلام خواهد کرد و فکر می‌کنم تفاوت چندانی با دو سال پیش نداشته باشد. امکانات بازگشت زمینی زائران از همین امروز آماده است و ایجاد موکب‌های پذیرایی در مرز نیز پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در انتها گفت: سعی می‌کنیم جلسه این ستاد دست کم دو روز در میان برگزار شود و این روند تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت. در این جلسات پیگیر مشکلاتی که اعلام می‌شود و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط هستیم و امیدواریم خدمات مرتبط به حوزه وزارت راه و شهرسازی در سفر اربعین به بهترین شیوه ارائه شود ( ایسنا ).

برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف

در همین رابطه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص قیمت بلیت‌های پرواز به عراق در ایام اربعین گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص مرتکب تخلفی شوند برخورد جدی با آن‌ها صورت می‌کند.

حسن درویشیان، در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه در مورد قیمت بلیت‌های پرواز به عراق برای زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین گفت: در این زمینه با پیگیری‌هایی که سازمان بازرسی کل کشور انجام داد، آیین نامه‌ای وضع و قیمت بلیت متناسب شد و مقرر شد که اگر شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص مرتکب تخلفی شوند برخورد جدی با آن‌ها صورت بگیرد ( ایسنا ).

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.