کد مطلب: ۴۳۹۰۱۵

یک کارشناس بازار خودرودر گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت خودروهای خارجی در سال ۹۹ چه می‌شود؟

قیمت خودروهای خارجی در سال ۹۹ چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به مولفه‌های موجود در سطح کلان پیش‌بینی ما این است که قیمت خودروهای خارجی در سال ۹۹ تغییر چندانی نداشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۱۴ اسفند ماه بود که خبر واردات خودرو در سال ۹۹ خبرساز شد. طبق بررسی‌های انجام شده در بودجه سال ۹۹ آمده است که واردات خودروهای سبک، سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی، هیبریدی) و ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است. در حالی که مجدد این لایحه از سوی شورای نگهبان رد شد. حال آیا آزاد شدن واردات خودرو قیمت خودروهای خارجی را ارزان‌تر خواهد کرد.

قیمت خودروهای خارجی به قیمت دلار بستگی دارد

در همین حال یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا با واردات خودروهای خارجی در سال ۹۹ قیمت خودرو شکسته خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در بودجه سال ۹۹ آمده واردات خودرو آزاد می‌شود این در حالی است که به دلیل بروکراسی‌های اداری اجرای یک قانون در کشور زمان‌بر است، بنابراین برای انجام واردات خودرو باید هزاران راه را پشت سر گذاشت. از سوی دیگر این بند از لایحه توسط شورای نگهبان رد شد. همچنین آنچه مشخص است دلار نیمایی دیگر به واردات خودروهای خارجی تخصیص نمی‌یابد، قیمت دلار هم در سه ماهه دوم سال ۹۹ مشخص نیست.

بابک صدرایی افزود: هنوز نرخ میزان تعرفه واردات و عوارض نیز مشخص نیست. در سال گذشته در کتاب مقررات صادرات و واردات تعرفه واردات خودرو ۱۵۰۰ سی سی ۵۰ درصد از ۱۵۰۰ سی سی تا دو هزار سی سی ۷۰ درصد در نظر گرفته شده بود اما در سال ۹۹ میزان تعرفه واردات خودرو مشخص نیست.

او اظهار کرد: بنابراین با توجه به مولفه‌های موجود در سطح کلان پیش‌بینی ما این است که قیمت خودروهای خارجی در سال ۹۹ تغییر چندانی نداشته باشد. یعنی ممکن است با آزاد شدن واردات قیمت برخی خودروها بین پنج تا شش درصد کاهش یابد.

صدرایی با اشاره به شکسته شدن قیمت خودروهای خارجی و داخلی در سه ماهه دوم سال ۹۹ گفت: چنانچه نرخ ارز همانند سال ۹۸ روند ۱۵ هزار تومان را به طور ثابت داشته باشد و نرخ عوارض و تعرفه خودروها تغییر نکند قیمت خودروهای خارجی در بازار شکسته خواهد شد.

این کارشناس بازار خودرو گفت: در حال حاضر قیمت سانتافه ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. چنانچه زمانی واردات خودرو آزاد شود قیمت این خودرو دیگر به ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس بازار

    خودرو به زودی ارزان و به قیمت واقعی خود خواهد برگشت.مردم نخرین تا دلالان برشکست شده و دست از انبار کردن بردارند.مردم علاج سردرد قرصه و علاج ارزانی خودرو و مسکن نخریدن. .

  • علی

    اگر واردات آزاد بشه خیلی خوبه دیگه دلالان خون مردم رو نمیتونن بکنن تو شیشه.قیمت خودروها مفت میشه

  • ایزل

    واردات خیلی خوبه حداقل سودی که داره خودرو سازهای ایرانی یاد میگیرن چطور باید خودرو بسازن و قیمتها خیلی افت خواهد کرد همین حالا هم که واردات خودرو تایید شده خودرو در حال افت است

  • ایران

    خودروهای خارجی با درهم امارات وارد میشوند با شروع واردات سانتافه به زیر 300 خواهدرسید

    • ناشناس

      چه زمان شروع می‌شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    تمام نظرها متین و قابل احترام است. تنها مطلبی که از نظر افتاده رانت خواری،رشوه،کلاهبرداری به اسم و بجای امین سرمایه ملی بودن و از این نوع موضوع ها است که بجای به گردش در آوردن چرخ
    صنعت و در نتیجه اقتصاد سالم متأسفانه باعث
    از کار افتادن و نابودی صنعت و اقتصاد شده است.
    ز عمل کار برآید.

  • ناشناس

    با توجه به بالا رفتن بورس قیمت خودرو ارزان نمیشود مگر میشود چیزی که گران میشود در ایران ارزان شود

  • ناشناس

    نظر من باید بازار بورس و خودرو تعادل داشته باشند وقتی بورس بالاست توقع نداشته باشید خودرو ارزان شود

  • بازاری

    مافیای خودرد هرگز اجازه نمیدن واردات آزاد بشه…

  • ناشناس

    کسایی که باور کردن خیلی ساده تشریف دارن

  • ناشناس

    بله هیچ ماشینی پراید نمیشه خخخخخ