کد مطلب: ۴۷۳۶۰۹

سکه فعلا از حبس آزاد شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۱ شهریور

سکه فعلا از حبس آزاد شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 11 شهریور

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز، سه‌شنبه 11 شهریور ماه سال 99 چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی از اخبار رسمی برای این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۰ شهریور با 19 هزار و 400 تومان افزایش به یک میلیون و 93 هزار و 400 تومان رسید.

اما در بازار سکه اوضاع چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: در اولین روز کاری هفته، سکه تمام بهار آزادی سرانجام از مرز ۱۱ میلیون تومانی عبور کرد.

پس از دو روز تعطیلی ابتدای هفته، روز دوشنبه بازارها فعالیت خود را با رشد قیمت آغاز کردند. در همان ابتدای روز کمتر معامله‌گر سکه‌ای حاضر بود زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اقدام به فروش کند، این در حالی بود که فلز گرانبهای داخلی در انتهای هفته گذشته روی عدد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود.

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شد سکه با چنین افزایشی آغاز به کار کند، صعود بهای طلا در بازارهای جهانی و رسیدن به بالای محدوده هزار و ۹۶۰ دلاری بود. افزون بر این، دلار نیز در همان ابتدای روز تمایلات افزایشی از خود نشان داد و این موضوع نیز محرکی برای افزایش خریدها در بازار سکه بود. حدود ساعت ۴ بعدازظهر، سکه در خرید و فروش‌های عمده با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شد که افزایشی ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه داشت و موجب شد که این فلز گرانبها به بالاترین قیمت از ۱۹ مرداد برسد. روند قیمت روز دوشنبه موجب شد که نگاه‌ها بار دیگر به سوی بازار سکه معطوف شود، چرا که یکی از مهم‌ترین مرزهای مقاومتی این بازار شکسته شده بود و افزایشی‌ها در قدم بعدی سعی می‌کنند که قیمت سکه را به سوی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسانند.

به گفته یکی از حاضران در بازار، تا زمانی که سکه بالای مرز ۱۱ میلیونی قرار دارد، احتمال رشد قیمت‌ها در این بازار بیشتر خواهد بود. با این حال، گروهی هم در بازار عنوان می‌کنند که سکه چندین بار وارد کانال ۱۱ میلیونی شده است و هیچ گاه نتوانسته به بالای آن صعود کند. این گروه انتظار دارند قیمت سکه طی روزهای آتی تعدیل شود.

سکه از حبس آزاد شد

درباره آینده قیمت طلا نیز دنیای اقتصاد در گزارشی دیگر نوشته است: سکه پس از افت‌و‌خیز‌های زیادی در محدوده 10 تا 11 میلیون تومان بالاخره از حبس قیمت آزاد شد و از مرز 11 میلیون تومانی عبور کرد. هر سکه طرح جدید روز دوشنبه در بازار آزاد تهران با 400 تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه به مبلغ 11 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت طلای جهانی در روزهای گذشته در نوسان بوده و سکه از آن به عنوان عامل خارجی تبعیت می‌کرد. از طرفی به دلیل کاهش دادو‌ستد‌ها در ماه محرم تلاش سکه برای افزایش قیمت بی‌نتیجه مانده بود و سکه نتواست رشد چمشگیری را در دو هفته گذشته تجربه کند و بازدهی هفتگی آن صفر بود. در نهایت با اتمام دهه اول محرم و افزایش قیمت طلای جهانی سکه جهش کرد و به رقم ذکر‌شده رسید.

سیگنال بازار جهانی به طلای داخل

طلا در بازار جهانی در ابتدای روز دوشنبه رشد را تجربه کرد تا جایی که به بالاترین رقم خود در دوهفته گذشته رسیده بود و در ساعات ابتدایی روز به 1970 دلار رسید ولی در نهایت به رشد 2دلاری نسبت به روز جمعه بسنده کرد و هر اونس طلا در بازار جهانی روز گذشته در ساعت 16 به وقت تهران در قیمت یک هزار و 966 دلار معامله شد.

این در حالی است که ارزش دلار در روز جمعه پایین آمده بود و کاهش بیشتر ارزش دلار در مقابل سایر ارزها به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند. همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا 0/1 درصد رشد کرد و به ۱۹۷۶ دلار رسید. طلا هفته گذشته 1/4 درصد رشد هفتگی داشت قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و تحت تاثیر سیاست‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا ت جارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلطان ادب

    آزادیت مبارک

    • پرفسور کتمانی

      با خرید طلا و سکه آینده خود را تامین کنید اصل پول خود را حفظ کنید و به سود های کلان دست یابید از ریزش های جزیی نترسید و به حرف بیهوده گویان گوش ندهید و تا پایان سال صبر کنید که آینده طلا بسیار درخشان و باور نکردنی است

    • ;-)

      چقدر زیبا و انگیزشی

  • عالمی

    بهترین جای سرمایه گذاری سکه است و بس نه بورسی که حتی پس از ماهها اصل پولت هم نصف شده

  • ناشناس

    خداوکیل تجارت نیوز چرا کل‌ تبلیغاتت فقط از بوووورس هست؟؟

  • ناشناس

    داری یکطرفه کلا برا بورس تبلیغ و تشویق میکنی

  • ناشناس

    جالبه …!! پس چرا وقتی طلای جهانی میاد پایین طلای ایران همچنان میل به صعود داره ،، !!!

  • ناشناس

    حرکت سکه به سمت ۱۳اغاز شد و دلار و ریزش بورس کمک زیادی می کند و کافی تقاضا ایجاد بشه تا اخر برج وارد کانال ۱۳ بشه

  • حسن

    طلای آبشده از فردا به زیر 4500 خواهد رسید و بعد شروع به ریزش تا 4م به پایین مواظب باشین رکب نخورین نخرین

  • حسین

    طلا از هفته بعد کاهشسیت و به گرمی زیر 990 خواهد رسید مواظب باشین رکب نخورین

    • ناشناس

      از کجا میدونید شما

    • ناشناس

      از کجا میدونید میاد پایین طلا؟