خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۰۳۱۱

کاهش یک درصدی قیمت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳۰ آذر ۹۹

کاهش یک درصدی قیمت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 30 آذر 99

روز گذشته سکه با کاهش قیمت، 11 میلیون و 790 هزار تومان معامله شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 30 آذر 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۹ آذر با 5,300 تومان کاهش، یک میلیون و 131 هزار و 900 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا پس از رشد چشمگیر روز پنج‌شنبه، در آخرین روز معاملاتی بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار، کاهش یافت اما در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری با 2/ 0 درصد کاهش، به ۱۸۸1 دلار و ۴9 سنت بسته شد.

بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون 2/ 2 درصد رشد داشته است. به گفته تحلیلگر بازار، اگرچه توافق پیرامون بسته کمک مالی ممکن است به صعود طلا کمک کند اما افزایش پایدار قیمت این فلز ارزشمند مستلزم نشانه‌های اوج‌گیری قابل توجه فشارهای تورمی است.

دلار آمریکا 2/ 0 درصد افزایش یافت و از پایین‌ترین رکورد دو سال اخیر اندکی فاصله گرفت. تحلیلگران همچنین معتقدند وعده فدرال رزرو مبنی بر تداوم برنامه خرید اوراق قرضه تا زمان بهبود بازار کار و رسیدن به نرخ تورم 2 درصدی می‌تواند عامل تقویت قیمت طلا باشد.

کاهش یک درصدی بهای سکه

قیمت سکه نیز در بازار همزمان با کاهش قیمت ارز نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده است. سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته کمتر از 12 میلیون تومان قیمت خورده بود روز گذشته با کاهش قیمت به 11 میلیون و 790 هزار تومان معامله شد.

این درحالی است که فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند،دیگر تقاضا و انگیزه‌ای برای خرید طلا و سکه در بین مردم وجود ندارد و بازار در رکود به سر می‌برد.

بعد از کاهش یک میلیونی قیمت سکه در چند روز اخیر تقاضا برای خرید سکه را کاهش داده است. قیمت ارز در بازار همواره یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه بوده است و این سناریو در روزهای اخیر بازهم تکرار شد. بهای نیم سکه 6 میلیون و 250 تومان و ربع سکه 4 و میلیون 250 تومان قیمت‌گذاری شد که کاهش چشمگیر را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدیه

    خدا کنه طلا بیاد پایین ی گوشواره بتونم برا دخترم بخرم مسولین دلتون برا دختربچه های ما بسوزه

  • مهدیه

    کاش بیاد پایین بتونم ی گوشواره برا دخترم بخرم ?

  • ناشناس

    وقتی یهویی طلا از گرمی یک میلیون زد بالا اینجوری نمیگفتید حالا۵هزار اومده پایین همچین میگن انگاری به نرخ قبلیش برگشته