کد مطلب: ۶۰۰۲۴۴

ورود سکه‌بازان به بازار دلار / علت کاهش اونس جهانی چه بود؟

ورود سکه‌بازان به بازار دلار / علت کاهش اونس جهانی چه بود؟

قیمت طلا پس از ریزش سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت اما قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با ریزش همراه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره کاهش اونس جهانی توضیح داد: اونس جهانی در یک هفته گذشته حدود ۶۰ دلار کاهش داشته است و چند عامل در این روند موثر بود.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از عوامل کاهش اونس جهانی تقویت ارزش دلار در بازارهای مالی بود. تقویبت ارزش دلار از دیروز تا امروز موجب کاهش اونس جهانی طلا شد.

درباره آینده بازار طلا و اوسن جهانی محمد کشتی‌آرای عقیده دارد همانطور که امروز اونس جهانی برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل کرد، پیش‌بینی حرکتی اونس جهانی سخت و وابسته به متغیرهای سیاسی و اقتصادی زیادی است.

دنیای اقتصاد نوشت:

ورود سکه‌بازان به بازار دلار‌

‌برخی فعالان اعتقاد داشتند که افزایش قیمت دلار در روزهای آتی ادامه نخواهد یافت. این دسته اعتقاد داشتند که رشد دلار در روز سه‌شنبه ناشی از ورود مقطعی سکه‌بازان به بازار دلار بوده است.

برخی از معامله‌گران عنوان می‌کردند که سکه‌بازان برای جبران اثر نزول بهای اونس طلا وارد بازار ارز شدند و با خرید دلار تا حدی مانع از سقوط سنگین سکه شدند. در واقع سکه‌بازان برای جبران اثر نزول اونس طلا از اهرم دلار استفاده کردند. با توجه به تطبیق سکه‌بازان با نزول اونس طلا، به نظر می‌رسد در روزهای بعد معامله‌گران تمایلی به خرید دلار برای جبران اثر افت اونس طلا نداشته باشند.

سکه بازان در روز سه‌شنبه از نزول اونس طلا شوکه شده بودند، چرا که این اتفاق در خارج از ساعات رسمی بازار داخلی رخ داده بود و معامله‌گران بازار داخلی ناچار شدند که از صبح سه‌شنبه خود را با این اتفاق هماهنگ کنند.

بسیاری از سکه‌بازان در روز دوشنبه اقدام به خرید فردایی فلز گران‌بهای داخلی برای روز سه‌شنبه کرده بودند و طبیعی بود که از طریق رشد دلار سعی کنند ضرر خود را کاهش دهند.

عامل دیگری که در روزهای اخیر در رشد دلار تاثیر گذاشته است، ورود تقاضای آربیتراژی به بازار است. صرافی‌های بانکی در روزهای اخیر با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به بازار آزاد اقدام به فروش دلار کرده‌اند و همین عامل موجب شده است تمایل افراد برای خرید از صرافی‌های بانکی جهت کسب سود بالاتر برود.

آخرین اخبار بازار و قیمت طلا را در صفحه قیمت طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.