کد مطلب: ۴۷۸۹۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می دهد:

قیمت لپ‌تاپ از پراید هم گران‌تر شد / مجموع ۶ سال حقوق معادل قیمت یک لپ‌تاپ!

قیمت لپ‌تاپ از پراید هم گران‌تر شد / مجموع 6 سال حقوق معادل قیمت یک لپ‌تاپ!

قیمت برخی از مدل‌های لپ‌تاپ در بازار 100 میلیون تومان شده است؛ یعنی گران‌تر از یک خودرو پراید در بازار.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش نرخ ارز از یک سو و محدودیت واردات منجر به افزایش قیمت برخی از کالاها شده است. لپ‌تاپ یکی از همان کالاهایی است که قیمت آن در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

در حال حاضر اکثر برندهای موجود در بازار ایران، لپ‌تاپ‌هایی دارند که قیمت آنها از یک پراید صفر هم گران‌تر است. یکی از نمونه‎های آن لپ‌تاپ DELL Precision 17 M7720 FHD که قیمت آن 183 میلیون تومان است.

یکی از گران‌ترین برندهای موجود مربوط به لپ‌تاپ‌های MSI است که قیمت برخی از مدل‌های گیمینگ آن به 200 میلیون تومان هم می‌رسد و تنوع لپ‌تاپ‌های آن بین 100 تا 200 میلیون تومان است.

اما قیمت برخی دیگر دقیقا معادل یک پراید صفر است. مانند قیمت مک‌بوک‌ پرو که قیمت آن از 70 تا 129 میلیون تومان در نوسان است. اما جالب‌تر اینکه قیمت روز این مک‌بوک معادل قیمت یک خانه 50 متری در سال 90 است.

افزایش شدید قیمت و کاهش قدرت خرید مردم را با فاکتور دیگری هم می‌توان مقایسه کرد. برای مثال قیمت لپ‌تاپ DELL Precision 17 در سایت آمازون 4 هزار 999 دلار است. یعنی یک فرد امریکایی می‌تواند با دو ماه حقوق خود یک لپ‌تاپ روز تهیه کند. اما همین لپ‌تاپ با قیمت 183 میلیون معادل 70 ماه یا حدود 6 سال حداقل حقوق یک فرد در ایران است. (حداقل حقوق دو میلیون و 600 هزار تومان است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا گه اینجوری شد منی که فنی هستم دستمزدمو سه برابر میکنم?

  • كامران

    اه اين ملتم همه چيو ربط ميده به روحاني مگه قبليا جه گلي به سرما زدن بعديا بخوان بزنن

  • ناشناس

    یه کارگر بره لب تاپ ارزون تر بگیره مجبوره مگه

    • ناشناس

      تا افرادی با طرز تفکر جنابعالی داریم وضعمون همینه
      و حقمون همینه

  • سهراب

    ببخشید این لپ تاپ ارزون قیمت که توو تهرون میدن دویست میلیون تومان … آدرسش کجاهاست ؟ چند خوابه است ؟ بانک مسکن هم روش وام میده ؟ خیلی خوبه ها … خدا خیرتون بده که یه همچین خبرهایی رو واسه ما میزارید و خوشحالمون می کنید … من یه چند تا سهام با نماد وب ملت و وب چغندر و وب هویج و تربچه نقلی و این چیزا توو بورس دارم اگه هفته ی دیگه سبز بشن میتونم همراه با چند گرم طلای زنم و دوسه تا سکه ی امامی که داریم بفروشم از شرکت مون هم یه مقدار وام بگیرم همراه با اون وام بانک مسکن با هر سودی هم باشه حتی 24درصد ایراد نداره ضامن معتبر بازاری هم دارم پیمانکار شرکتمونه فقط خدا کنه بدن … ان شا الله درست میشه و ایشاالله یکیشو میخریم و از این بدبختی و دربدری در میایم ….هوراااااا بسوی لپ تاپ داری دویست میلیونی 17 متری …..

  • ناشناس

    شما میفرمایید مردم توان خرید ندارند و بازار لپ تاپ از رونق افتاده یکسر تشریف ببرید مجتمع کامپیوتر در مشهد و ببینید بازار آن مملو از لپ تاپهای قاچاق و در نبود ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق ویترین بیشتر مغازه ها مملو از لپ تاپهای دست دوم که سود بعضا تا 200 درصد را عاید وارد کننده و فروشنده میکند

  • ناشناس

    خدا از سرون نگذره من نه دارم نه تا اخر عمرم مدارس تعطیل باشه بچمم بیسواد بار میاد تا کی بگیم درست میشه خدا ما ادمیم

  • ناشناس

    لپ تاپ لنوو و فراسو چنده ؟ ارزان ترین لپ تاپ چقدره ؟

  • ناشناس

    از ماست که بر ماست، تقصیر خود ماست که بی عرضه ایم!

  • ناشناس

    تازه در صورتی که فرد ماهیانه بتواند 2 میلیون و 600 هزار تومان پس انداز کند ، بعد از 6 سال می تواند یک لپ تاپ 4 هزار و 999 دلاری تهیه کند ! در حالی که با توجه به هزینه های خوردوخوراک و پوشاک و تفریح و سرگرمی و اجاره خانه و قبوض خانه و قسط وام ، پس انداز چنین مبلغی برای یک فرد با حقوق ثابت کارمندی یا کارگری نسبتا صعب و دشوار است .

  • ناشناس

    گرون ترین و بهتری لپتاپ چی هست ما همین چن وقت پیش لپ تاپ MSI Prestige 14 A10SC رو گرفتیم ولی خیلی ارزون بود اگه میشه یه گرون تر و بهتر بهم پیشنهاد بدید