کد مطلب: ۱۴۷

قیمت چای خارجی ۲ برابر چای ایرانی/ نیاز به واردات ۶۰ هزار تن چای

قیمت چای خارجی 2 برابر چای ایرانی/ نیاز به واردات 60 هزار تن چای

رييس سازمان چاي از تاکيد بر کيفي‌سازي توليد چاي ايراني در سال آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر قيمت چاي خارجي در بازار حدود دو برابر چاي ايراني است که هر کيلوگرم آن به حدود 30 هزار تومان مي‌رسد.   علي محرر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار کرد:

رييس سازمان چاي از تاکيد بر کيفي‌سازي توليد چاي ايراني در سال آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر قيمت چاي خارجي در بازار حدود دو برابر چاي ايراني است که هر کيلوگرم آن به حدود 30 هزار تومان مي‌رسد.

علي محرر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار کرد: امسال حدود 90 هزار تن برگ سبز چاي از باغات کشور برداشت شد و از اين ميزان حدود 21 هزار چاي خشک توليد شد.

وي افزود: حدود 32 هزار سطح زيرکشت باغات چاي کشور است که امسال از حدود 26 هزار هکتار آن برگ سبز چاي برداشت شد و مابقي چايکاران يا در حال هرس‌کردن بودند يا محصول خود را برداشت نکردند.

افزايش 10 درصدي توليد چاي در سال آينده

رييس سازمان چاي اظهار کرد: با توجه به وضعيت مناسبي که به وجود آمده و اعتبارات قابل توجهي براي کاشت، داشت، برداشت، اجراي عمليات به‌زراعي باغ‌هاي چاي و خريد تضميني آن پيش‌بيني شده است اگر شرايط جوي مساعد باشد مي‌توان اميدوار بود توليد اين محصول تا بيش از 10 درصد افزايش يابد که البته در سازمان چاي تاکيد بر افزايش کيفيت توليد برگ سبز چاي است تا مصرف‌کنندگان رغبت بيشتري براي خريد اين محصول ايراني داشته باشند.

قيمت چاي خارجي 2 برابر چاي ايراني

محرر افزود: در حال حاضر چاي درجه يک ايراني که در انواع مختلف از جمله فومن، جعفري، جم، معين و غيره از کيلويي 10هزار تا 18 هزار تومان در بازار داخلي عرضه مي‌شود، در حالي که قيمت هرکيلوگرم چاي درجه يک خارجي حدود 30 هزار تومان است.

وي اظهار کرد: در سال زراعي جاري حدود ??? واحد چايسازي فعال هستند که حدود?? هزار تن چاي خشک توليد شد که براي تامين نياز داخلي به حدود 60 هزار تن واردات چاي خشک نيازمنديم.

امسال چايکاران نسبت به سال گذشته از نظر دريافت مطالباتي که همان بهاي برگ سبز چاي باغ‌هاي آنهاست وضعيت بهتري داشتند چرا که تا آبان‌ امسال آنها بيش از 85 درصد از بهاي محصولشان را دريافت کرده و نيمه بهمن‌ نيز مابقي مطالباتشان را از دولت گرفتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.