کد مطلب: ۵۹۲۹۶۸

قیمت گوجه‌فرنگی در مشهد

قیمت گوجه‌فرنگی در مشهد

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با بیان اینکه گوجه فرنگی گلخانه‌ای تا کیلویی ۲۶ هزار تومان در بازار به دست مشتری می‌رسد، گفت: سطح عرضه گوجه فرنگی در بازار مشهد نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده، قیمت گوجه فرنگی نیز افزایش یافته و هر کیلوگرم بین ۷۰ تا ۱۶۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت گوجه فرنگی در بازار مشهد در وضعیت قرمز قرار گرفته و طی روزهای اخیر گرانی این محصول در بازار مشهود شده است؛ بر اساس بررسی‌های میدانی قیمت گوجه فرنگی در بازار مشهد در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است و تا هرکیلوگرم ۲۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

قیمت گوجه فرنگی گلخانه‌ای نیز تا کیلویی ۲۶ هزار تومان در بازار به دست مشتری می‌رسد، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد دلیل این گرانی را کاهش سطح زیرکشت این محصول بیان و اظهار کرد: قیمت بالای گوجه فرنگی در بازار استان به دلیل کاهش سطح زیر کشت این محصول در این منطقه و برخی از استان‌های دیگر است.

حیدر ساکن برجی در گفتگو با ایرنا افزود: امسال به دلیل خشکسالی، سطح زیر کشت گوجه فرنگی در داخل کشور به ویژه استان خراسان رضوی کاهش یافت و در این فصل که دیگر گوجه فرنگی کشت نمی‌شود به دلیل کاهش میزان آن، قیمت اش تا حدی افزایش یافته است.

کاهش سطح عرضه گوجه فرنگی در بازار مشهد

با وجود بررسی‌های میدانی ما درباره قیمت گوجه فرنگی که تا کیلویی ۲۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد، رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد اما قیمت این محصول را هر کیلوگرم بین ۷ تا ۱۶ هزار تومان بیان و اظهار کرد: سطح عرضه گوجه فرنگی در بازار مشهد نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده، هرچند کمبودی در این مورد در بازار نیست اما متناسب با کاهش تولید آن، قیمت گوجه فرنگی نیز افزایش یافته و هر کیلوگرم بین ۷۰ تا ۱۶۰ هزار ریال به فروش می‌رسد که این قیمت نسبت به دیگر محصولات کمی بالاتر است.

وی گریزی هم به وضعیت موز در بازار مشهد زد و درباره واردات موز در مشهد گفت: موزهای عرضه شده در میادین میوه و تره بار مشهد وارداتی و عمدتا از کشورهای اکوادور، فیلیپین، هند و پاکستان وارد شده است، مقدار کمی از موزهای بازار نیز مربوط به چابهار است اما میزان موزهای وارداتی در این شهر بیشتر از موزهای داخلی است.

وی میزان موز موجود در بازار مشهد را کافی و قیمت آن را معقول دانست و افزود: قیمت موز در میادین میوه و تره بار، بسته به کشور وارد کننده متفاوت است مثلا قیمت هر کیلوگرم موز پاکستانی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار ریال، موز هندی بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار ریال و موز اکوادوری بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار ریال عرضه می‌شود.

وی درباره قیمت میوه‌های سردسیری از جمله انار در میادین مشهد نیز گفت: قیمت هر کیلو انار از ۵۰ تا ۲۰۰ هزار ریال در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.