کد مطلب: ۶۰۳۴۱۱

لغو مخفیانه تحریم‎‌های ایران توسط بایدن

لغو مخفیانه تحریم‎‌های ایران توسط بایدن

یک رسانه محافظه‌کار در آمریکا ادعا کرده که در آستانه آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای دولت جو بایدن برخی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را به صورت مخفیانه لغو کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن ادعا کرده که در آستانه آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای دولت جو بایدن برخی از تحریم‌ها را به صورت مخفیانه لغو کرده است.

این گزارش دولت بایدن را متهم کرده که دولت ایالات متحده بی‌سروصدا در روز نوزدهم نوامبر معافیت صادرات برق ایران به عراق از تحریم‌ها را امضا کرده است ولی تا روز بیست‌ونهم نوامبر (دقیقا هم‌زمان با آغاز مذاکرات در شهر وین) این مسئله را به اطلاع کنگره نرسانده است.

این پایگاه خبری که وابسته به محافظه‌کاران آمریکایی است بایدن را متهم به دادن امتیاز به دولت جمهوری اسلامی، در آستانه مذاکرات هسته‌ای وین کرده است. یکی از منابع ارشد آشنا به این موضوع در کنگره آمریکا به واشنگتن فری بیکن گفته که تاخیر

در ارسال معافیت به کنگره نشان می‌دهد که دولت آمریکا نسبت به لغو تحریم‌ها در زمان از سرگیری مذاکرات حساس است.

بر اساس این گزارش، فرمان جدید دولت جوبایدن، معافیت صادرات نفت ایران به عراق از تحریم‌ها را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرده است. این در حالی است که دولت دونالد ترامپ بازه‌های زمانی معافیت از تحریم‌ها را به ۶۰ روز کاهش داده بود.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه ایالات متحده در توجیه این معافیت تاکید کرده که فروش برق ایران به عراق «در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده» است. بر این اساس، شکست عراق در کاهش اتکای خود به برق ایران، ایالات متحده را ملزم به

چشم پوشی از تحریم‌ها برای تداوم واردات برق از ایران کرده است. با توجه به چنین ملاحظاتی وزیر امور خارجه آمریکا تشخیص داده که این معافیت به نفع امنیت ملی ایالات متحده و برای امنیت ملی ایالات متحده در رابطه با عراق حیاتی است و از آن‌جا که عراق همچنان یک شریک کلیدی در منطقه است در نتیجه این معافیت، انتظار می‌رود که همکاری‌های سیاسی و اقتصادی مستمر این کشور ادامه یابد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تلخ

    هیچ مذاکره ای در کار نیست.باشه ام هیچ فایده ای برای مردم بدبخت ایران نداره.حقیقتی تلخ.دنیا واسه پولداراس

    • ناشناس

      مردم عجیبی هستین.مذاکره نمیکنن میگین با همه دنیا سر جنگ داریم.مذاکره میکنن میگین هیچ فایده ای برای مردم به قول شما بدبختی( که توی بلک فرایدی ریخته بودن تو ترکیه برای خرید)نداره.تکلیفتون با خودتون مشخص نیست پس ساکت باشین و هروقت تکلیفتون با خودتون معلوم شد نظر بدین.

  • احمدی

    سلام آمریکایی ها بیشرافت ومظهر نامردی ودغل وناپاک سیرت وگرک صفت هستند آنها وسگهای قلاده بهکردن اروپایی‌شان برای مذاکره نیامده اند آمده‌اند تا اراده ملت ایران را بشکنند آنها آمده بودند تازیادهخواهی خودشان رابه کرسی بنشانند زهی خیال باطل مردم باید بدانند که آمریکا بارها بدست ایران وقوای مسلح ایران تحقیر شده‌است در دنیا هیچ کشوری نتوانست ه حتی یک هزارم ایران آمریکا رالگدمال وتحقیرکند وماایشاللله اینکار را تانبودی آمریکا وامریکایی ادامه میدهیم

    • مجمع تقسیم منفعت!! افسوس

      این سوالات رو همین جا جواب بده:
      اولا چرا اقتصاد مقاومتی فقط برای ماهاست نه شماها؟
      دوما چرا بعد از انقلاب از شرق و غرب قطع رابطه نکردید در حالی که آنها را می شناختید و شعارتان بود؟
      شماها هر جا به نفعتان باشد مردم را قربانی می کنید! و بعد توجیهات ریالی! شروع میشه.
      آه و نفرین بسیاری پشت شماهاست

  • ناشناس

    برو بابا دلت خوش ههه