کد مطلب: ۲۹۲۰۵۵

متقاضیان وام اشتغال ثبت نام کنند

متقاضیان وام اشتغال ثبت نام کنند

سامانه ثبت طرح‌های متقاضیان وام اشتغال فراگیر و روستایی که پیش از این متوقف شده بود چند روزی است فعالیت مجدد خود را از سر گرفته است.

سامانه کارا که به ‌منظور سهولت فرایند اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری از دی‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود، چند روزی فرایند ثبت‌ طرح‌های متقاضیان وام اشتغال را متوقف کرد. فعالیت این سامانه به دلیل آنچه که معرفی بیش از حد مجاز طرح‌ها به بانک‌ها خوانده شده بود، به تعلیق درآمد.

به گزار ش تجارت‌نیوز، به گفته مدیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی که طرح‌های متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی و عشایری تا ۱.۵ برابر حد مجاز به بانک‌های عامل معرفی شود، سامانه کارا بسته می‌شود و استان‌هایی که در این مدت نتوانستند از آن استفاده کنند هم سهمیه خود را از دست می‌دهند.

رامین اسدی پیش‌تر از بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی خواسته بود تا رسیدگی به طرح‌های فراگیر و اشتغال روستایی را در اولویت کاری خود قرار دهند و طرح‌های ثبت شده در سامانه کارا را سریع‌تر بررسی کنند.

او طولانی شدن زمان پرداخت تسهیلات را مربوط به بانک‌های عامل دانسته و ابراز امیدواری کرده بود که زمان استعلام طرح‌ها به حداقل برسد.

از توقف فعالیت سامانه کارا و رسانه‌ای شدن آن مدتی نگذشته بود که معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا، از فعالیت مجدد سامانه "کارا" برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خبر داد.

البته وی دلیل از دسترس خارج شدن سامانه کارا در روزهای گذشته را عبور از سقف مجاز طرح‌های ثبت نام عنوان نکرد و گفت: وب سایت سامانه برای بروزرسانی و رفع اشکالات و ضعف‌های فنی، چند روزی از دسترس خارج شده بود که بار دیگر فعالیت خود را از سرگرفت.

به گفته رضوی تکمیل فرآیند بروزرسانی سایت کمی به طول انجامید ولی با رفع اشکالات، هم اکنون در دسترس روستاییان و عشایر و متقاضیان تسهیلات اشتغال است.

سامانه کارا، بر اساس مصوبه خردادماه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای ابلاغیه مردادماه سال گذشته بانک مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای ذیل برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانکـهای عامل منتخب و همچنین آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، در جهت سهولت فرایند اعطای تسهیلات در دسترس سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گرفت.

این سامانه از دو بخش تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تشکیل شده که متقاضیان هر بخش را ساماندهی می‌کند. با راه‌اندازی سامانه کارا، کلیه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در امور روستایی کشور امکان معرفی طرح‌های خود از طریق این سامانه را به دست آورده و مراحل ثبت نام و دریافت وام خود اشتغالی را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سامانه ثبت طرح‌های متقاضیان وام اشتغال فراگیر و روستایی به منظور ثبت نام و پرداخت تسهیلات اشتغال باز است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://kara.mcls.gov.ir مراحل ثبت طرح های خود را دنبال کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.