کد مطلب: ۱۹۵۵۹۳

مجلس اجازه گران شدن سوخت را نمی‌دهد

مجلس اجازه گران شدن سوخت را نمی‌دهد

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین نگرانی در کمیسیون انرژی، پیش‌بینی افزایش قیمت حامل انرژی در لایحه بودجه 97 بود که کمیسیون مخالفت قاطع خود را اعلام کرد.

احمد مرادی در پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال افزود: طبق برنامه ششم، دولت اجازه دارد قیمت سوخت را افزایش دهد، اما در همان برنامه تصریح شده که افزایش در صورت مناسب بودن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مجاز خواهد بود و در حال حاضر شرایط اجتماعی و اقتصادی برای این افزایش مناسب نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی بیان داشت: به جای افزایش قیمت سوخت، باید درآمدهای دیگر افزایش یابد که با وزارت نفت نیز در زمینه برنامه‌های توسعه‌ای و بهره برداری بیشتر به توافق رسیده‌ایم.

وی مهم‌ترین دغدغه استانی را نیز پیگیری وصول سهم هرمزگان از درآمد مازاد دانست و اظهار داشت: دولت دوازدهم با این استدلال که درآمد کلی در سراسر کشور به اندازه نیازها نیست، تمایل چندانی برای پرداخت سهم هرمزگان ندارد.
مرادی تاکید کرد: در سفر آینده رئیس جمهوری به استان هرمزگان، یکی از مطالبه‌های اصلی ما در زمینه افزایش سهم استان از محل مازاد درآمدها خواهد بود.

طرح تصفیه فاضلاب بندرعباس دوباره فعال می‌شود

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرای طرح تصفیه فاضلاب بندرعباس و استفاده مجدد از پساب آن به دلیل برخی مشکلات و نگرانی‌های سرمایه گذار بخش خصوصی متوقف شده بود که در نشستی با حضور استاندار هرمزگان و سرمایه گذار، این مشکلات بررسی و برطرف شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در این طرح دو هزار و 500 میلیارد ریال است و پساب تصفیه شده باید، در بخش‌های فضای سبز، کشاورزی و نیروگاه‌ها و صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته مرادی مهم‌ترین نگرانی سرمایه گذار، خریداری نشدن پساب تصفیه شده توسط صنایع بود که در نشست یاد شده این مشکل برطرف شد و مقرر شد دولت در این زمینه همکاری و حمایت ویژه داشته باشد.

شهرداری بندرعباس نباید مروج ضد ارزش‌ها باشد

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود، رویکرد شهرداری بندرعباس در آن چه که به گفته وی ترویج ضد ارزشهاست را مورد انتقاد شدید قرار داد.

وی اظهار داشت: هیچ گاه در فرهنگ بندرعباس رقص و ساز و آواز جایگاهی نداشته است و نصب نماد مراسم «ساخت» و نمایش دُهُل و آلات موسیقی به عنوان نماد فرهنگی، زیبنده مردم هرمزگان نیست و به شخص شهردار تاکید کرده‌ام که این نمادها از سطح شهر جمع آوری شود.

وی یاد آورشد: فرهنگ استان هرمزگان بخش‌های دیگری هم دارد که از آن جمله می‌توان به سخت کوشی، دریانوردی و شجاعت مردم استان اشاره کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: آئین «ساخت» یک رسم معمولی بوده و قرار نیست آن را به منظر دید مردم خارج از استان بگذاریم که مردم استان ما را بخواهند با این نمادها بشناسند.

مراسم ساخت یکی از آئین‌های جشن‌های عروسی در هرمزگان است که در آن وسایل شخصی عروس را با شادمانی و پایکوبی همراه با اجرای موسیقی محلی به خانه داماد می‌برند.

شهرداری بندرعباس به تازگی با صرف سه میلیارد ریال اعتبار نماد این مراسم را ساخته و در یکی از خیابان‌های شهر بندرعباس نصب کرده است.

مدتی قبل یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس نیز از منظری دیگر، این نماد را مورد انتقاد قرار داد.

کیانوش جهانبخش اظهار داشت: آنچه در این نماد به عنوان مراسم ساخت طراحی و اجرا شده، منطبق با واقعیت‌های این مراسم نیست و در طراحی این نماد، واقعیت تحریف شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.