کد مطلب: ۶۷۷۶۶۱

مذاکرات ادامه پیدا می‌کند؟/ کشورهای منطقه به دنبال سلاح هسته‌ای!

مذاکرات ادامه پیدا می‌کند؟/ کشورهای منطقه به دنبال سلاح هسته‌ای!

وزیر امور خارجه ایران گفت: برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات هسته‌ای را ادامه می‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند مذاکرت ادامه پیدا خواهد کرد؟

به نقل از ایسنا ، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر با «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است.

امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت :«با جوزف بورل گفتگوی تلفنی داشتم. توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است.
برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات هسته‌ای را ادامه می‌دهیم.

آمریکا باید مشخص کند خواهان توافق است یا به دنبال تکرار یک‌طرفه خواسته‌های خود است.هر دو، همزمان با هم ممکن نیست.»

تسنیم نوشت، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن اکنون برنامه‌ای برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران در دوحه ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که در «هفته‌ها و ماه‌های اخیر ایران بارها مطالباتی را مطرح کرده است که فراتر از چارچوب توافق برجام است».

ند پرایس در ادامه بازی مقصرسازی درباره مذاکرات دوحه و فرافکنی آمریکا علیه ایران ادعا کرد که «تکرار درخواست‌های جدید ایران در مذاکرات، نشان‌دهنده فقدان جدیت است!».

این در حالی است که روز سه‌شنبه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توئیتر خود خواستار احیای توافق هسته‌ای با ایران شده گفت: هم‌اکنون اگر به‌دنبال عقد توافق هسته‌ای هستیم، باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

دیپلمات ارشد روسیه نیز در شرایطی که ایالات متحده به عنوان مقصر اصلی اختلال در اجرای توافق هسته ای، همچنان به تاکتیک نخ‌نمای مقصرنمایی ایران و وقت کشی برای اهرم‌سازی از عنصر زمان در مذاکرات رفع تحریم ادامه می‌دهد تصریح کرد که آمریکا باید سریع‌تر موضع‌گیری کند.( ایرنا )

کشورهای همسایه به دنبال سلاح هسته‌ای هستند؟

ایرنا نوشت، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با بیان اینکه آژانس زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی را به ایران پیشنهاد کرده است، گفت: این پیشنهادها همچنان وجود دارد و آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران است.

وی ادعا کرد: مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در خلأ اتفاق نمی‌افتد و مفاد مهم است. عدم پیشرفت در راستی آزمایی ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ممکن است بر تصمیمات سایر کشورها تأثیر بگذارد.

گروسی مدعی شد: رهبران سیاسی در منطقه آشکارا اعلام کرده‌اند که اگر ایران به یک تهدید هسته‌ای تبدیل شود، آن‌ها نیز فعالانه به دنبال سلاح هسته‌ای خواهند بود.

به نقل از فارس ، همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه ۱۴ تیر ماه تلفنی با خانم «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد گفتگو کرد.

توسعه همکاری‌های دوجانبه و مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور از جمله مباحث مورد گفتگو در این رایزنی تلفنی بود.

امیرعبداللهیان در این گفتگو خواستار آزادی فوری حمید نوری شهروند ایرانی که با اتهامات کاملا بی اساس گروهک تروریستی منافقین در سوئد در بازداشت به سر می‌برد، شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    سیاست مذاکره برگشته به دورانی که جلیلی مسوول مذاکرات بود، یعنی در عمل هیچ اتفاقی نخواهد افتاد تا زمانی که این تیم سر کار باشه. اینها حتی مفهوم مذاکره را بلد نیستند و مثل همون دوران در رویا سیر می کنند.