کد مطلب: ۵۴۹۶۴۹

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

اجرای دز دوم واکسیناسیون کرونا از هفته آینده/ مردم نگران تامین واکسن نباشند

اجرای دز دوم واکسیناسیون کرونا از هفته آینده/ مردم نگران تامین واکسن نباشند

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای دز دوم واکسیناسیون در کشور، گفت که تامین واکسن برای دز دوم در هفته آینده صورت می‌گیرد و مردم نگران تامین واکسن نباشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا رئیسی، طی سفر امروز به استان قم، پس از جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: منبع تمام واکسن‌هایی که تا کنون تزریق شده از خارج از کشور بوده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته گذشته قرار بر رسیدن ۳ میلیون دز واکسن کرونا به ایران بوده، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل وجود مشکلات متعدد تامین واکسن در دنیا، این امر محقق نشد.

رئیسی در خصوص خرید واکسن کرونا از سبد کواکس، بیان کرد: علی‌رغم خرید واکسن از کواکس، این مرکز به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به اجرای دز دوم واکسیناسیون در کشور خاطرنشان کرد: تامین واکسن برای دز دوم در هفته آتی صورت خواهد گرفت و جای هیچ نگرانی نیست.

رئیسی ادامه داد: افرادی که واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند، بین ۴ تا ۸ هفته و افرادی که واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند، بین ۴تا ۱۲ هفته می‌توانند دز دوم واکسن را دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت از واکسیناسیون انجام شده در گروه‌های سنی ۷۰،۷۵و۸۰ سال به بالا خبر داد و تصریح کرد: بلافاصله پس از رسیدن محموله جدید واکسن کرونا، واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ به بالا نیز شروع می‌شود.

وی از اعلام نتایج تزریق واکسن‌های تولید ایرانی در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: چنانچه مجوزهای لازم از کمیته بالینی و اخلاق صادر شود، ادامه روند واکسیناسیون با واکسن‌های تولید داخلی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خسروی

    واکسن وارد نمی کنن تا سهام برکت بره بالا . سهامی که از 1200 رسیده به 3000 .
    فاز اول و دوم و سوم و باهم ترکیب کردن و از همون اول گفتن بالای 80 درصد ایمنی ایجاد میکنه. 80 میلیون انسان شدن آزمایشگاه اینها