کد مطلب: ۷۰۷۲۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مزیت عرضه محصولات در بورس کالا چیست؟

مزیت عرضه محصولات در بورس کالا چیست؟

چند ماهی می‌شود که موج عرضه محصولات مختلف در بورس کالا آغاز شده است. عرضه محصولات در بازار سرمایه می‌تواند اقتصاد کشور را به شافیت برساند. دیگر مزایای عرضه محصولات در بورس کالا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند ماهی می‌شود که عرضه محصولات مختلفی شامل خودرو، املاک و… در بورس کالا آغاز شده است. این شروع عرضه مساوی با افزایش شفافیت و ورود نقدینگی به اقتصاد کشور است.

درحال حاضر چندین مدل خودرو و املاک شهرداری در صف عرضه در بورس کالا هستند. عرضه خودرو در بورس کالا مزیت‌های بسیار زیادی دارد و همانگونه که پیش از این گفته شد اغلب کارشناسان و فعالان اقتصادی عقیده دارند که عرضه خودرو در بورس کالا پنج مزیت دارد. نخست از بین رفتن تقاضای سرمایه‌ای، جلوگیری از قیمت‌سازی، بسته شدن درب پشتی کارخانه‌ها، فراهم شدن امکان افزایش تولید خودرو و کاهش قیمت تمام شده آن، فراهم شدن امکان توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

بر همین اساس می‌توان گفت عرضه خودرو در بورس کالا اقتصاد کشور را به تعادل می‌رساند. خودرو یک محصول مهم در اقتصاد کشور است و تعادل در قیمت آن، اقتصاد را حدودی متعادل می‌کند.

عرضه املاک در بورس

این روزها شهرداری و سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی املاک خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و علت این موضوع نیز افزایش شفافیت و نقدینگی، در دست این سازمان‌ها و ارگانها است.

عرضه این محصولات یا املاک در بورس در وهله نخست سازمان‌ها و ارگانها را به شفافیت می‌رساند. برای نمونه شهرداری املاک بسیار زیادی دارد که با فروش املاک می‌تواند پول به دست آمده را برای توسعه سایر بخش‌ها استفاده کند. از سوی دیگر با فروش این املاک و دارایی‌ها در بورس کالا شهرداری به شفافیت مالی می‌رسد یعنی دخل و خرج شهرداری مشخص می‌شود.

وضعیت سازمان و ارگانهای دیگر نیز به همین شکل است و با عرضه املاک خود در وهله اول نقدینگی به دست می‌آورند و پس از آن به شفافیت مالی می‌رسد.

به طور کلی می‌توان گفت که عرضه محصولات مختلف در بورس مزایای مختلفی دارد. اما مهم‌ترین نکته آن شفافیت مالی و افزایش نقدینگی در سازمان یا ارگان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.