کد مطلب: ۴۳۷۹۲۴

سخنگوی اتاق اصناف ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

نگران آینده بازار هستیم / معافیت‌های مالیاتی تا ۳ ماه آینده تمدید شود

نگران آینده بازار هستیم / معافیت‌های مالیاتی تا 3 ماه آینده تمدید شود

سخنگوی اتاق اصناف ایران می‌گوید: سازمان امور مالیاتی با تنفس چند ماه به فعالان کسب و کار دغدغه آنها را برطرف کند و معافیت‌های مالیاتی را تا سه ماه آینده تمدید کند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران درباره وضعیت بازار شب عید به تجارت‌نیوز گفت: ما از آینده بازار نگران هستیم؛ چرا که شیوع کرونا آسیب‌های جدی و بزرگی را به واحدهای صنفی متحمل کرد. از صنف مواد غذایی گرفته تا آرایشگرها، فروشندگان پوشاک، کیف و کفش تحت تاثیر ویروس کرونا در شب عید سال 99 درآمد چندانی نداشتند. البته در نوروز امسال نیز به دلیل عدم سفر و کنسل شدن تورهای گردشگری صنعت هتل‌داری و رستوران‌های ما عملا تعطیل هستند و از دولت می‌خواهیم در این شرایط خاص بخشودگی جریمه‌های مالیاتی را تا بعد از سال 99 تمدید کنند.

مجتبی صفایی افزود: در این شرایط ما نگران خرده فروشان و دستفروشان هم هستیم. متاسفانه آنها هم با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیدند و دولت باید تمهیداتی نیز برای آنها در نظر بگیرد. کل درآمد صنوف به ماه آخر معطوف می‌شود با شرایط پیش آمده بخشی از اصناف کره کره‌های خود را پایین کشیده‌اند و درآمدی آنها به صفر رسیده است.

او اظهار کرد: امیدواریم سازمان امور مالیاتی با تنفس چند ماه به فعالان کسب و کار دغدغه آنها را برطرف و معافیت‌های مالیاتی را تا سه ماه آینده تمدید کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    فقط نمیدانم چرا مسولان محترم مالیاتی کشور عزیزمان اینقدر روی خرده فروشان و صنوف کوچک برای دریافت مالیات مستقیم حساب باز کرده اند اگر خود ممیزیان و یا کارشناسان محترم مالیاتی فقط به اندازه یک هفته در یک واحد صنفی خرده فروشی حضور کامل داشته باشند و حساب ها و فروش را رصد مالیاتی کنند خودشان یقینا متوجه کاهش فروش و درآمد آن واحد های صنفی خواهد شد