کد مطلب: ۵۹۵۴۱۲

هوش مصنوعی و آینده کسب و کارهای ایرانی

هوش مصنوعی و آینده کسب و کارهای ایرانی

هوش مصنوعی آینده بازار کار را تعیین می‌کند و هوش انسانی قابل رقابت با آن نیست. برنده‌ها در بازارهای مالی کسانی خواهند بود که از تکنولوژی هوش مصنوعی برخوردار باشند.

هوش مصنوعی آینده کسب و کارهای ایرانی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اما اغلب دارندگان کسب و کارهای بزرگ و کوچک، اطلاعات چندانی از این علم ندارند. هوش مصنوعی آینده بازار کار را تعیین می‌کند و هوش انسانی قابل رقابت با آن نیست. برنده‌ها در بازارهای مالی کسانی خواهند بود که از تکنولوژی هوش مصنوعی برخوردار باشند. به همین منظور موسسه آموزشی ثروت آفرینان با برگزاری دوره حضوری MBA و دوره هوش مالی، به آموزش‌های مورد نیاز برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته است.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی، هوش سیستمی است که قابلیت‌هایی فراتر از هوش انسانی دارد، در واقع هوش مصنوعی به سامانه‌‌هایی می‌گویند که قادرند واکنش های مشابه رفتارهای هوشمند انسانی را داشته باشند. این مهارت‌ها شامل قدرت درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی تفکر انسانی، استدلال به شیوه انسان و پاسخ صحیح به آنها است. حتی توانایی یادگیری و آموختن علم و دانش و قدرت استدلال برای حل مسائل از ویژگی‌های قابل توجه هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

احتمالا قبلا فیلم‌هایی در این خصوص دیده‌اید که ماشین‌آلات و کامپیوترهایی با هوش مصنوعی، از طریق یادگیری، توانمندی خود را گسترش داده و بر هوش انسان برتری یافته‌اند. این داستان‌های به ظاهر علمی تخیلی امروزه در مرحله و فرآیند اجرایی‌سازی هستند. یکی از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی اختراع پرینترهایی با قابلیت تولید غذا از روی فایل عکس غذا است!

به طور مثال می‌توانند همبرگر بسیار شبیه به تصویر یک همبرگر را به صورت چند بعدی پرینت بگیرد. همبرگر پرینت گرفته شده، قابل خوردن است اگر چه طعم آن کاملا با همبرگر واقعی یکسان نیست، اما هم اکنون در شرایطی نظیر دوره‌های جنگ و عدم امکان تهیه غذا قابل استفاده می‌باشد. این تکنولوژی به زودی با قابلیت‌های پیشرفته‌تر، می تواند یک منبع تامین غذای روزانه برای بشر باشد.

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار می‌تواند تمامی بازارهای کاری را تحت تاثیر خود قرار دهد. هوش مصنوعی با الگوریتم‌ها و طبقه‌بندی رفتار، سلیقه و ذائقه متقاضیان در بازار را در نظر گرفته و قادر به بخش‌بندی‌های بسیار دقیق می‌باشد. به این ترتیب می‌تواند به پیش‌بینی رفتار و نیازهای مصرف کنندگان بپردازد.

دسترسی به چنین اطلاعاتی، به معنی دستیابی به منبع سودآور در هر نوع بازار کار است. افرادی که به این اطلاعات دسترسی دارند، قادر به پیش‌بینی وقایع بازار و عکس‌العمل‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، تقاضای بازار و … می‌باشند. بنابراین به سادگی می‌توانند با اطمینان خاطر، برای رشد و پیشرفت در کسب و کار برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه داشته باشند.

کسب و کارهای ۲۰۴۰ با هوش مصنوعی
IMG 20211109 113839

هوش مصنوعی یکی از سلاح‌های پیشرفته ۲۰/۴۰ است که به انسان غلبه خواهد کرد بنابراین می‌تواند به نوعی یک تهدید محسوب شود. زیرا دقت هوش مصنوعی بسیار فراتر از هوش انسانی است، این امر با مقایسه سرعت و توانایی محاسبات کامپیوترها در برابر توانایی ذهن انسان، کاملا قابل مشاهده است.

جالب است بدانید، در حال حاضر یکی از بزرگترین مسائل مطرح در میان آینده پژوهان و محققان این است که جلوی پیشرفت هوش مصنوعی را بگیرند و یا برای رقابت هوش انسانی با هوش مصنوعی، اقداماتی در جهت ایجاد جهش ژنتیکی برای ارتقاء هوش بشر اجرا نمایند.

در واقع کسب و کارهای ۲۰/۴۰، مشاغلی مبتنی بر فناوری، رفتار جدید، سلامتی و فضای جدید هستند که بر زندگی افراد حاکم خواهند شد. در آینده گروهی از کسب و کارها نظیر صنایع غذایی، بهداشت و درمان، حمل و نقل و … از بین نخواهد رفت، اما قطعا با تاثیرات هوش مصنوعی تغییرات شگرفی در آن ایجاد می‌شود که هم اکنون برای بشر غیرقابل تصور است.

به طور مثال احتمالا در آینده‌ای نزدیک دستگاه‌های پرینتر که عملکرد آنها بر مبنای هوش مصنوعی است، قادر به شبیه‌سازی دقیق اندام‌های انسانی نظیر قلب، کلیه و … برای پیوند اعضاء خواهند بود.

تصور و دیدگاهی که هم اکنون نسبت به ۲۰۴۰ وجود دارد، بسیار دور تر از حقایق در حال وقوع در آینده‌ای بسیار نزدیک است. به طور مثال در سال ۱۳۸۰ قادر به تصور تشکیل جلسات از طریق ویدئو کنفرانس‌های رسمی نبوده‌ایم. جالب است بدانید سرعت رشد تکنولوژی در مقایسه با ۲۰ سال گذشته به بیش از ده برابر رسیده است. به این معنی که هم اکنون حتی قادر به تصور تکنولوژی و تغییرات احتمالی ۲۰ سال آینده نمی‌باشیم.

آیا می‌خواهید زمینه رشد و پیشرفت کسب و کار خود را در چارچوب هوش مصنوعی فراهم کنید؟ یکی از بسترهای مناسب برای ورود به دنیای جدید، شرکت در دوره حضوری MBA و دوره هوش مالی است که توسط موسسه ثروت آفرینان برگزار می‌شود. این موسسه دارای بیش از سی سال سابقه برگزاری انواع دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌های متعدد است.

نحوه تاثیر هوش مصنوعی در بهبود کسب و کار

IMG 20211109 113904

هوش مصنوعی یکی از مهمترین زیرساخت های تغییر آینده به شمار می‌رود که می‌تواند با طبقه‌بندی اطلاعات از نیازها، رفتارها، ترس‌ها، امیدها و … به ایجاد الگوریتم های کاربردی بپردازد. هوش مصنوعی از این طریق قادر به پیش‌بینی رفتارهای مردم در بازار تمامی انواع کسب و کار است.

به طور مثال تحلیل می‌کند که در عید نوروز ۲۰ سال آینده مردم از چه رنگی استقبال می‌کنند و به چه میوه و خوراکی نیاز دارند، مهاجرت به چه کشوری افزایش می‌یابد و قیمت ملک در چه نواحی رشد خواهد داشت؛ تمامی این اطلاعات زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری سودمند به شمار می‌روند.

مزیت‌های بی‌شمار هوش مصنوعی قادر به بهبود تمامی جوانب زندگی بشر خواهد بود. اما در این میان، تبلیغاتی منفی در مورد این تکنولوژی سودآور انجام می‌شود. نظیر ساخت فیلم "مردی که زیاد میدانست"، در محتوای فیلم به این موضوع اشاره شده است که افراد دارای اطلاعات بسیار، در معرض قرار گرفت در شرایط سخت خواهند بود. اما حقیقت در بازارهای مالی به این صورت نیست، بلکه افرادی که مشاغل مختلف به اطلاعات دقیق و جامع دسترسی داشته باشند، قادر هستند در راس برترین‌های هر نوع کسب و کار قرار بگیرند.

موسسه ثروت آفرینان با برگزاری دوره‌های DBA+ دی‌بی‌ای پلاس، به شرکت کنندگان دوره، تئوری F35 را آموزش می‌دهد تا بتوانند آینده کسب و کار خود را درک کرده و تصمیمات به موقعی برای ایجاد فرصت‌های پولساز بگیرند. پیشنهاد می‌دهیم برای آشنایی بیشتر با هوش مصنوعی و ثبت نام دوره حضوری MBA و دوره هوش مالی ثروت آفرینان به نشانی "pms.ir" مراجعه کرده و یا با راه‌های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن: ۲۶۴۰۳۷۴۰ ۰۲۱

ایمیل: info@amirmazaheri.com - info@pms.ir

اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.amirhosseinmazaheri/

تلگرام: https://t.me/servatafarinan

لینکدین: https://www.linkedin.com/in/amir-hossein-mazaheri-seif-5729a836/

واتساپ: ۰۹۰۳۸۵۳۹۰۰۴ - ۰۹۰۳۸۵۳۹۰۰۵

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیشرفت تکنولوژی از یه حدی بیشتر بشه زندگی انسان رو به مرز نابودی میکشونه.فرض کنید تا چند سال آینده هوش مصنوعی جایگزین نیروی کار میشه و با موجی از بیکاران روبرو خواهیم شد.

    • امیر علی

      دقیقا
      ما باید خودمون رو برای همچین روزی آماده کنیم

  • خرید سرور مجازی لینوکس

    سرور مجازی های لینوکس رو از این
    سایت تو ایران بخرین

  • 에볼루션 카지노

    Can I simply just say what a comfort to uncover
    someone who truly knows what they’re talking about on the web.You actually understand how to bring a problem to light and make it important.
    More people have to check this out and understand this side of the story.
    I can’t believe you’re not more popular since you definitely possess the gift.

  • Call girls bhopal

    What’s up, just wanted to say, I enjoyed this post.It was helpful. Keep on posting!