کد مطلب: ۵۴۱۴۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در انتخابات چه پولی به حساب مردم واریز می‌شود؟ / ۴ واریزی در خرداد

در انتخابات چه پولی به حساب مردم واریز می‌شود؟ / ۴ واریزی در خرداد

در ماه آینده که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود قرار است دو یارانه نقدی و معیشتی واریز شود، واریزی‌های دیگر خرداد چیستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تنور انتخابات در حال داغ شدن است و از روز هفت خرداد تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری شروع می‌شود و تا روز ۲۶ خرداد ادامه دارد؛ در این بازه زمانی دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه معیشتی بنزین

این یارانه همانند زمانبندی ماه‌های اخیر در روز دوشنبه ۱۰ خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. یارانه‌بگیران معیشتی حدود ۶۰ میلیون نفر هستند و در ماه آینده نوزدهمین مرحله این یارانه را دریافت می‌کنند.

مبلغ این یارانه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

هفت میلیون خانواری که یارانه بنزین می‌گیرند در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی دریافت کردند که ششمین قسط آن به مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه این ماه خانوار کسر می‌شود.

یارانه نقدی

سرپرستان خانوار حدود ۷۸ میلیون نفر در روز پنجشبنه ۲۰ خرداد صد و بیست و چهارمین مرحله یارانه نقدی را دریافت می‌کنند.

مبلغ این یارانه به طور ثابت همان ۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر نفر است، اما از آنجایی که ۲۱ میلیون خانوار در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند اقساط آن را از طریق یارانه نقدی پرداخت می‌کنند.

در این ماه دوازدهمین قسط از اقساط مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر می‌شود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا از روز ۲۰ هر ماه آغاز می‌شود و براساس حروف الفبا تا پایان همان ماه این واریزی انجام می‌شود. این زمانبندی احتمالا در خرداد نیز رعایت می‌شود.

سود سهام عدالت

برای واریز ۵۰ درصد دوم سود دارندگان سهام عدالت از ابتدای سال مسئولان چندین بار وعده داده‌اند اما عملی شد، ابتدا بعد از تعطیلات نوروز، قبل از ماه رمضان، تا پایان ماه رمضان و شب عید فطر از جمله وعده‌های سهام عدالتی است اما هیچ کدام اجرایی نشده است.

تا امروز نیز زمان جدیدی اعلام نشده، اما زمزمه‌هایی از واریز ۳۰ درصد از ۵۰ درصد دوم شنیده می‌شود. یعنی از ۵۰ درصدی که باید واریز شود ۳۰ درصدش به زودی واریز شود و ۲۰ درصد باقی مانده بعدا پرداخت شود.

مرحله دوم سود سهام عدالت برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان است.

اما از ابتدا سهامداران معتقد بودند سود سهام عدالت تا زمان انتخابات واریز نمی‌شود، بنابراین اگر تا پایان این هفته انجام نشود به احتمال زیاد تا پایان خرداد پرداخت می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای عزیزی که حضرت مهدی را ابن امام حسن اصغری نامیدید ببخشید امام حسن عسگری هستند بعد در مورد واریز شدن 30درصد از سود مرحله دوم آخه آنهائی که باید سود را بدهند خجالت نمیکشند مگر کلا سود چقدر است که مثل گوشت قیمه قیمه میکنند و به مردم میدهند آیا میمردند همه را یکجا واریز میکردند تا دردی از مردم دوا کند؟ای خاک بر سر گدا گشنه مسئولین بورس و سهام عدالت (سهام ستم) بهترین نام است که بگوئیم

  • ناشناس

    کی میشود حضرت مهدی ظهور کند و حق مددجویان بهزیستی را از حلقوم دولت و مجلس و مسیولان بالا کشد

  • حجت

    من یک مرد بیکارم الان شد چهار سال نه وام کرونا گرفتم نه صد تومن کمکیارانه کرونا ولی بی انصافیه آدم به این بهونه رای نده.
    من رای میدم شمایی که میخونید یادمون باشه اون دنیایی هم هست پس برو رای بده شاید از بلاتکلیفی در بیایم

    • ناشناس

      چی میگی اقااا شما حتما دلتون زیادی خوشه

    • رستمی

      برای چی باید رای بدیم.مگه ماهم مثل مردم عربستان ماهی 8ملیون پول نفت به عنوان یارانه میگیریم.خجالت داره واقعا ….

  • ناشناس

    به مردم گول زدن که وام کرونا میدن اما الان دارن از یارانمون کم میکنند هنرکزدین واقعا

  • محمد

    من یک جوان ۲۲ساله هستم که سر کوره آجرپزی کاریکلماتور.یک دختر ۱ساله دارم که توان خرید شیرخشک ندارم.حقوق سه روزم روبایدبدم یه کیسه برنج.من رای نمیدم نمیدم نمیدم.چون همسرم بخاطری پولی افسردگی حادگرفته.شماهم رای ندین

    • نیایش

      سلام من هم رائ نمیدهم نمیدهم نمیدهم چون همسرم از بی پولی وبیکاری افسرده شده است

    • نیایش

      سلام من هم به هیچ عنوان رائ نمیدهم چون پدرم از بیکاری وبی پولی افسرده شده است .

  • بیچاره

    سلام مردم من خیلی گرفتارم از کار بیکار شدم مادر پدر مریض افتادن توخونه نمیدونم چیکار کنم اقا تورو خدا کسی میتونه کمک کنه حتی مبلغ پایین خدا خیرتون بده خدا بهتون برکت بده به حق امام حسین ما که زیر فشار اقتصادی نابود شدیم کمک کنید

    • ناشناس

      یک جای هست به نام پدر مهربان در خبر آباد و رامین انشاالله که بدانی میرسند

  • بیچاره

    انشاالله اقا امام زمان هرچه زود تر ظهور کنن و به داد ما مظلومان برسن ما داریم نابود میشیم تو این همه گرفتاری و گرانی و بی عدالتی

    • ناشناس

      اگر قرار بود بیاید بیست و پنجم آبان می‌آمد

  • ناشناس

    سلام علیکم. ان شاالله با انتخاب خوب و کاندید اصلح و دلسوز مردم به پای صندوق رای برویم. وسرنوشت کشورمان رو رقم بزنیم

    • ناشناس

      بچه گول میزنی

  • ناشناس

    همش دروغ و سر کاری که مردم را الاف کنن

  • ناشناس

    عزیزان مخصوصا اقای ریسی بزرگوار اشتعال وبیکاری مردم راحل کندوجلوی گرونی اجناس رابگیرد بایارانه مشگل حل نمیشود ماهی گرفتن ودرامدرابمردم یادبدهید بایارانه وگرونی بانکمرکزی رابه خانه هابفرستید کم میارد فداتون بشم