خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۲۴۴۷

وزارت راه و شهرسازی را جدا نکنید

وزارت راه و شهرسازی را جدا نکنید

به اعتقاد مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، طرح تفکیک وزارت راه‎وشهرسازی نیازمند بررسی‌های بیشتر است، زیرا در مقطع فعلی جداسازی این وزارتخانه را به نفع اقتصاد ملی نمی‌بینم.

علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ادغام وزارت‌های راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی نیز از ابتدا بدون انجام بحث‌های کارشناسی و عجولانه انجام شد و زمانی که ادغام شدند، هزینه‌های زیادی به این دو وزارتخانه و کشور تحمیل شد.

وی با بیان اینکه امروز به مسائلی رسیدیم که ادغام آن‌ها را مثبت تلقی و جداسازی این دو را به نفع وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد کشور نمی‌دانیم، گفت: همان‌طوری که تفکیک آن‌ها هزینه داشت، جداسازی آن‌ها نیز هزینه زیادی دارد و این یک واقعیتی است که بر روی اجرای این طرح کار کارشناسی انجام نشده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: به نظر باید این موضوع در یک دوره شش‌ماهه، بار دیگر مورد بحث و بررسی‌های کارشناسی قرار گیرد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. در این صورت منفعت بیشتری خواهیم داشت.

چگنی تصریح کرد: با وجود مسائل مهمی مانند تسهیل حمل‌ونقل، سکونت‌گاه‌ها، شهرهای ریل‌پایه و نحوه برقراری ارتباط آن‌ها در شهرها و سایر نقاط کشور، هم‌اکنون ما مخالف طرح جداسازی این وزارتخانه هستیم.

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت با عنوان «اصلاح بخشی از ساختار دولت»، وزارت راه و ترابری هم مانند وزارت بازرگانی احیا می‌شود و دوباره وزارتخانه‌های مسکن و راه و ترابری از یکدیگر جدا می‌شوند.

در این لایحه دولت پیشنهاد تفکیک برخی وزارتخانه‌های فعلی و تشکیل چند وزارتخانه و سازمان جدید را مطرح کرده است که از جمله آن تشکیل مجدد وزارت راه و ترابری است.

در این زمینه در ماده ٢ لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت که از سوی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری و با امضای روحانی چند روز پیش به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، آمده است: «به‌منظور تمرکز وظایف و ایجاد یک‌پارچگی و انسجام در حوزه راه و حمل‌ونقل با تفکیک اهداف، ماموریت‌ها و وظایف مربوط به امور راه و حمل‌ونقل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و ترابری تشکیل می‌شود.»

بر این اساس لایحه تفکیک سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان با دو فوریت در هیات دولت به تصویب رسیده و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد اما مجلس یک فوریت آن را تصویب کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.