کد مطلب: ۳۲۶۴۰۹

پارس آنلاین آغازگر تحولی نو در ارائه خدمات ابری (Cloud Services) در ایران

پارس آنلاین آغازگر تحولی نو در ارائه خدمات ابری (Cloud Services) در ایران

گروه شرکت‌­های پارس آنلاین که به عنوان پیشرو در ارائه خدمات دیتاسنتر (Data Center) در ایران شناخته می­‌شود، ارایه خدمات رایانش ابری (Cloud Computing) خود را در سطح منابع زیرساخت یا IaaS پس از یک دوره آزمایشی، به صورت حرف‌ه­ای آغاز کرده است. این خدمات در دو حالت سرور ابری (Cloud VPS) و دیتاسنتر ابری (Cloud VPC) و بصورت کاملا خودکار و آنلاین ارائه می­‌شود.

در رایانش ابری، قابلیت‌­ها و امکانات مورد نیاز فناوری اطلاعات (IT) بصورت کاملا مقیاس‌­پذیر (Scalable) و انعطاف­پذیر (Elastic)، از طریق اینترنت به عنوان خدمت (Service) ارائه می­‌گردد.

2 13 3 12

به گزارش تجارت‌نیوز، به عبارتی ساده‌­تر، مشتری این نوع خدمات، امکانات مورد نیاز خود را به راحتی و بدون نیاز به دیگران (Self-Service) و به صورت آنلاین از زیرساخت و منابعی دریافت می‌کند که جزئیات ساختار و محل میزبانی و تامین آن­ها از دید او در فضایی ابری قرار گرفته است و قابلیت اطمینان (Reliability) و دسترسی‌­پذیری (Availability) خدمات توسط تامین­‌کننده با قیمتی بسیار رقابتی و اقتصادی تر از روش‌­های سنتی تضمین می­‌گردد.

Cloud Infrastructure as a Service یا به اختصار IaaS خدمتی است که منابع پردازشی (CPU، RAM) همراه با قابلیت‌­های ذخیره­‌سازی (Storage) و شبکه را در اختیار مشتری قرار می‌­دهد. خدمات سرورهای مجازی ابری از پیش تعریف شده (Cloud-VPS) و همچنین دیتاسنتر ابری (Cloud VPC) از جمله خدمات IaaS شرکت پارس آنلاین محسوب می­‌شود.

4 16

Cloud-VPS یا سرور ابری شامل بسته­‌هایی از پیش تعیین شده است که پس از انتخاب سیستم عامل مورد نظر، خرید و پرداخت آن به صورت آنلاین انجام می­‌شود.

سرور ابری خریداری شده در کمتر از یک دقیقه به مشتری تحویل می‌­گردد. هر یک از بسته­‌های Cloud-VPS قابلیت ارتقا به بسته‌­های بالاتر از خود را نیز دارد و فرایند ارتقا بصورت خودکار و آنی انجام می­‌شود.

5 16 Cloud VPC یا دیتاسنتر ابری پارس آنلاین خدمتی است که در آن مشتری در هر ساعت از شبانه روز و در 365x24x7 می­‌تواند هزینه ایجاد دیتاسنتر خود را در کمترین زمان ممکن و به‌صورت آنلاین بوسیله ماشین حساب ابری پارس، محاسبه و میزان منابع لازم از جمله RAM،CPU و Storage را انتخاب و راه‌اندازی نماید.

راه اندازی ابر اختصاصی یا Private Cloud برای مشتری نیز از دیگر خدمات قابل ارائه پارس آنلاین می­‌باشد.

ویژگی­‌های دیتاسنتر ابری پارس آنلاین

  • کیف پول و امکان ارتقا و کاهش آنلاین و خودکار منابع
  • داشبورد مدیریتی منابع و خدمات ابری دریافت شده شامل VPS و VPC
  • طراحی و تعریف اجزای زیرساخت شبکه شامل روتر، Load Balancer، Firewall و …
  • استفاده از Imageهای متنوع آماده یا آپلود Customized Image توسط مشتری
  • دسترسی به زیرساخت ابری از طریق API

همچنین در نسخه جدید زیرساخت ابری پارس آنلاین که به زودی ارائه خواهد شد، قابلیت‌­هایی همچون ارائه خدمات بصورت ساعتی، توسعه دیتاسنتر ابری در چندین نقطه جغرافیایی، امکان Scale up و Scale down خودکار منابع و ارائه خدمات Docker Container وجود دارد که با افزوده شدن این قابلیت‌­ها، پارس آنلاین می‌تواند خدماتی نوین همتراز با خدمات بزرگ­ترین و معتبر­ترین سرویس­‌دهندگان دنیا همچون Amazon Web Services (AWS)، Microsoft، Google و … به مشتریان خود در ایران ارائه نماید.

گرچه با وجود شرایط سخت فعلی همچون تحریم‌­های بین‌المللی، رسیدن به این سطح از استاندارد و ارائه خدمات نظیر آنچه توضیح داده شد بسیار سخت و پر مشقت بوده است، لکن گروه شرکت­‌های پارس آنلاین براساس تجارب گرانقدر خود در ساخت و بهره‌­برداری از بزرگترین دیتاسنتر بخش خصوصی در کشور، همچنان تلاش دارد تا با ارائه دیگر خدمات نوین، شرایط ایده­آلی جهت استفاده حداکثری از منابع و کاهش حداکثری در هزینه برای مشتریان خود ایجاد نماید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.