کد مطلب: ۶۷۵۷۲۵

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد

پارلمان رژیم صهیونیستی در اولین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام با ۱۱۰ رای منحل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، الجزیره در خبری فوری گزارش داد که پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در اولین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام، به انحلال خود رای داد. این اقدام با ۱۱۰ رای مثبت تصویب شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، این انتخابات زودهنگام، پنجمین انتخاباتی است که در کمتر از ۴ سال در رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.در صورت انحلال پارلمان، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم، جانشین نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم اشغالگر دوشنبه شب بمب سنگینی را با اعلام قصدش برای دعوت به انحلال کنست و رفتن به سمت برگزاری انتخابات، پرتاب کرد.

رادیو «اسرائیل» گزارش داد نفتالی بنت علت تصمیمش را برای فلج بودن کابینه به علت نداشتن اکثریت پارلمانی و ناتوانی ائتلاف از تصویب قوانین و در صدر آن قانون «کرانه باختری» توجیه کرد.

این در حالی است که بنت اعلام کرد قصد دارد صندلی نخست وزیری را به نفع معاونش یعنی یائیر لاپید وزیر خارجه تا زمان برگزاری انتخابات خالی کند.

این تصمیم موجب شد ائتلاف متشکل از هشت حزب ناهمگون که فقط یک سال دوام آورد، از بین برود. در همین راستا انحلال کنست به برگزاری انتخابات زودهنگام منجر خواهد شد.

همچنین «یائیر لاپید» نیز نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم‌صهیونیستی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.