کد مطلب: ۴۷۳۴۲۷

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد

پیش‌بینی بلندمدت قیمت طلا / افزایش مراجعه خریداران به طلافروشی‌های مجازی

پیش‌بینی بلندمدت قیمت طلا / افزایش مراجعه خریداران به طلافروشی‌های مجازی

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: چنانچه بازار ارز در پاییز توسط بانک مرکزی کنترل نشود نوسان قیمت طلا تا سه ماه آینده ادامه‌دار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوسانات بازار سکه ادامه‌دار شده است. هر سکه طرح جدید در بازار آزاد روز پنج‌شنبه به مبلغ 10‌میلیون و 800 هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل از ‌آن 70 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. این رفت و برگشت قیمت سکه در حالی ادامه‌دارد که بعد از گذشت دو روز تعطیلات رسمی قیمت سکه دوباره گران شد. حال آیا قیمت طلا در بلند مدت مجدد گران‌تر خواهد شد؟

در همین زمینه رئیس اتحادیه طلای تهران از تعطیلی بازار طلا تا پایان هفته خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: این روزها افزایش قیمت سکه و طلا دو دلیل عمده دارد؛ دلیل نخست آن افزایش قیمت دلار است و دومین موضوع نیز به خرید و فروش طلا در فضای مجازی مرتبط می‌شود. همین عوامل باعث شده که قیمت طلا روند صعودی داشته باشد. چنانچه بازار ارز در پاییز توسط بانک مرکزی کنترل نشود نوسان قیمت طلا تا سه ماه آینده ادامه‌دار است.

ابراهیم محمدولی با اشاره به روند فعالیت بازار طلا افزود: بازار طلا تا آخر هفته همچنان تعطیل است و در روزهای گذشته انتظار می‌رفت قیمت طلا ارزان شود اما خرید و فروش بی‌حساب و کتاب در فضای مجازی باعث شد که قیمت طلا در این ایام نوسان داشته باشد. در دو روز گذشته تمام بازارها تعطیل بود؛ از این‌رو دلیلی برای نوسان قیمت طلا وجود ندارد؛ چرا که تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در بازار وجود ندارد.

تقاضا برای خرید طلا کم شد

رئیس اتحادیه طلای تهران به میزان تقاضا برای خرید طلا در بازار اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه زیاد بود اما امروز تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه نیز به حداقل رسیده است. امیدواریم در روزهای آینده افزایش قیمت طلا در حد معقولی نوسان داشته باشد.

محمدولی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: امروز قیمت سکه با 150 هزار تومان افزایش به مبلغ 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با قیمت پنج میلیون و 550 هزار تومان معامله شد. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب با قیمت سه میلیون و 100 هزار تومان و یک میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش شد.

آنچه تحلیلگران بازار جهانی پیش‌بینی کرده نوسان قیمت طلا ادامه خواهد داشت و ممکن است از نوسان روزانه ۱۰۰ دلاری هفته‌ گذشته هم بیشتر باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بانک مرکزی در بازار ارز مداخله‌ای خواهد کرد؟

آخرین اخبار درباره طلا را در صفحه اخبار بازار طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آره حتما دولت دخالت میکنه ??

    • ناشناس

      بچه

  • شیخ مرادی

    ممکنه یه چن روز بورس نوسانی باشه ولی در هر صورت بورس بهتر از سرمایه گذاری در طلا و دلار هست،

    • ناشناس

      خیر

  • Sahand

    جمع دلالهای طلا خووب جمعه

  • ناشناس

    نگین طلا گران میشه بگین بدبخت ملت میمیره

  • دکتر صبادی

    طلا قطعا گران میشود شک نکنید هرچه زودتر برید و طلا و سکه بخرید که حسابی گرون می شود

  • ناشناس

    بدبخت شدیم رفت اقا

  • عباس

    هر کس پول داره یا هر چیز دیگه ای داره بفروشه ، تبدیل کنه به طلا و دوم ملک مسکونی، نه تجاری،،

  • دکترمرتضایی

    فقدطلابخریدهزاردرصدبالامیره نخریدباختین

    • ناشناس

      سلام آقای دکتر .
      واقعا جدی میگید ؟
      طلا بالا میره ؟
      من هفته پیش ۴۴ گرم طلای آب شده خریدم ،
      گرمی ۱۱۲۷۰۰۰ تومان .
      خیلی ناراحتم .الان شده گرمی ۱۰۸۴۰۰۰تومن .
      این مبلغ ،همه سرمایم بود .
      اولین بارم بود خواستم کار اقتصادی بکنم .
      ینی واقعا تا گرمی ۱۵۰۰۰۰۰ تومن میرسه ؟
      طلا فروشِ گرمی ۷۰۰۰ تومن بالای قیمت تابلو بهم گف .
      و گف طلای آب شده همیشه بالاترِ قیمتش .
      نمیدونم سرم کلاه گذاشته یا نه ؟؟
      اگه کسی قیمت فروش طلای آب شده رو میدونه بگه لطفا .ممنون

  • دکتر مصطفایی

    خیلی خنده داره یه سری آدم از خدا بی خبر ریختن توی نظرات سایت ها با عناوین دکتر خبر از افزایش قیمت طلا میدن. و ملت عوام هم باور میکنند. یه کم فکر خوب چیزیه آینده طلا رو فقط یه تحلیل گر بازار میتونه بکنه مثل تحلیل زیر:
    خرید طلا کاهش یافته ولی این به معنای کاهش قیمت طلا نیست ولی به معنای تبدیل اکثریت دارایی ملت به طلاست. از طرفی انتخابات آمریکا رو پیش رو داریم که هر کدوم انتخاب بشه افزایش ناگهانی قیمت دلار و به تبع همون افزایش قیمت طلا رو داریم ولی پشتوانه ش مثل سال 97 دولت شروع به تزریق دلار به بازار میکنه که که دلار کم کم جهشی به سمت پایین خواهد داشت ولی چون طلا دست عموم مردم هستش هجوم دلار فروشان و به دنبالش طلا فروشان به بازار موجب کاهش شدید این دو را دارد و پول زیادی وارد بازار میشه که موجب افزایش شدید ملک میشه دقیقا مثل سال 98 و 97

  • دکتر مصطفایی

    آقای تجارت نیوز چرا هرچی خودت دوست داری میذاری؟ قصدت بدبخت کردن مردمه؟ چرا تحلیل دقیق و موبه موی منو نذاشتی؟؟