خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۹۲۷۹

نظرسنجی کیتکو ۸ نوامبر

پیش‌بینی روند نزولی برای بازار طلا / تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یافت

پیش‌بینی روند نزولی برای بازار طلا / تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یافت

اگرچه هنوز اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین هستند اما این اولین بار طی شش ماه گذشته است که تعداد خوش‌بین‌ها به این بازار کمتر از 50 درصد است. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، 69 درصد از تحلیلگران وال‌استریت روند نزولی را برای فلز زرد پیش‌بینی کرده‌اند.

افزایش امیدها به پایان جنگ تجاری پس از انتشار خبر مبنی بر کاهش تدریجی تعرفه‌ها از سوی مقامات چینی موجب شد تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا و ین ژاپن کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا که در روزهای ابتدایی هفته گذشته میلادی در محدوده هزار و 500 دلار معامله می‌شد، روز جمعه به هزار و 459 دلار به ازای هر اونس رسید.

به این ترتیب، بازار طلا بدترین عملکرد هفتگی خود طی سه سال گذشته را به ثبت رساند.

به‌گفته دارین نیوسام، تحلیلگر تکینکال بازار طلا، اگرچه روند نزولی طلا با شدت زیادی صورت گرفته اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بسیاری هنوز اقدام به فروش طلا نکرده‌اند. او سطح حمایتی هزار و 407 را برای فلز زرد پیش‌بینی کرده است.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هشتم نوامبر انجام شده، 13 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل 31 درصد به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین بودند و هشت نفر معادل 61 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، یک نفر معادل هشت درصد هیچ نظری در مورد آینده فلز زرد نداشت.

از سوی دیگر، از میان 991 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 482 رای‌دهنده، معادل 49 درصد افزایش قیمت طلا و 331 نفر، معادل 33 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 177 رای‌دهنده یا 18 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

شروع بدبینی‌ها به بازار طلا

اگرچه هنوز اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند اما این اولین بار از ماه می (شش ماه گذشته) است که تعداد خوش‌بین‌ها کمتر از 50 درصد است.

در آخرین نظرسنجی هفته گذشته اکثریت تحلیلگران و سرمایه‌گذاران افزایش قیمت‌ طلا را برای این هفته پیش‌بینی کرده بودند. با این حال طی هفته گذشته قیمت طلا با افت 3.4 درصدی مواجه شده است.

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد اقتصادی در این زمینه گفته است: با توجه به رشد قابل توجه بازار سهام، بازگشت به روند صعودی برای طلا دشوار است.

کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز هم که از دیگر بدبین‌ها به آینده کوتاه‌مدت طلاست، توصیه کرده که سرمایه‌گذاران در محدوده هزار و 480 دلار اقدام به فروش طلای خود کنند.

علی‌رغم تمام اخبار منفی در مورد طلا، برخی از تحلیلگران همچنان به آینده فلز زرد خوشبین هستند و دلیل آن هم آینده نامعلوم توافق تجاری است.

درحالی‌که روز پنج‌شنبه وزیر بازرگانی چین خبر از پایان جنگ تجاری و حذف تدریجی تعرفه‌ها داده بود، روز جمعه دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تصمیمی برای کاهش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی ندارد.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس سوئیس در مصاحبه‌ای با کتیکو گفته است: طلا هفته سختی را پشت سر گذاشته؛ با این حال نمی‌توان به آینده بلندمدت این فلز گرانبها بدبین بود. هنوز هیچ توافقی میان آمریکا و چین حاصل نشده و همه‌چیز نامشخص است. عدم‌ قطعیت‌های ناشی از جنگ تجاری را نمی‌توان نادیده گرفت.

او پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا در بلندمدت به روند صعودی خود باز خواهد گشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.