کد مطلب: ۶۲۶۶۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش تقاضا برای خرید طلا / حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان شد

کاهش تقاضا برای خرید طلا / حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان شد

قیمت طلا کاهش یافت. علی رغم کاهش قیمت طلا، حذف مالیات بر ارزش افزوده و پیش‌ رو بودن اعیاد رجب اما تقاضا برای خرید طلا در بازار فروکش کرد. آیا طلا هفته آینده ارزان می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازار ایران به دلیل نوسان قیمت اونس جهانی و دلار رشد ملایمی داشت. برخی از تحلیلگران می‌گویند اونس جهانی نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر ایستاد یعنی هر اونس جهانی با قیمت یک هزار و ۸۲۶ دلار معامله شد.

برخی از فروشندگان پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال دارد طلا در بازار ایران بین سه تا پنج درصد دیگر ارزان شود. آیا کاهش قیمت‌ها تداوم دارد؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در این رابطه می‌گوید: بحران اوکراین بر قیمت نفت و انس جهانی اثرگذار است. همچنین نتیجه مذاکرات هم بر قیمت طلا در بازار ایران تاثیر دارد. با توجه به بحران پیش‌آمده متغییرها برای پیش‌بینی قیمت طلا زیاد است بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی برای هفته آینده اعلام کرد.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: هر چند با کاهش قیمت طلا و همچنین ایام رجب و قرار گرفتن در آستانه شب عید انتظار می‌رفت تقاضا برای خرید طلا در بازار ایران زیاد شود اما این اتفاق رخ نداد.

او به حباب سکه اشاره و بیان کرد: قیمت اونس جهانی از اول هفته تا کنون ۱۲ دلار افزایش پیدا کرد. همچنین حباب سکه هم به ۱۸۰ هزار تومان رسید. این نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید سکه در بازار هم کم است.

پیش‌تر نادر بذرافشان، عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: هیچ تقاضایی در بازار مصنوعات طلا یا سکه مشاهده نمی‌شود. بیشتر مردم تماشاچی هستند. با توجه به کاهش قابل توجه تقاضا و کاهش قیمت دلار و انس جهانی طلا، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته سوم بهمن با کاهش دو تا سه درصدی همراه باشد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت طلا و سکه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام ب نظر خودم وقت خرید طلا الان هست هرکی بخرده برای اول سال گرون خواهد شد ظرر نخواهد کرد اگه یه درصد ب مذاکرات برجام وین ب توافق نرسد خیلی گران خواهد شد که دیگر قدرت خرید هم نباشه