کد مطلب: ۵۶۷۷۱۳

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۰ مرداد / توقف روند افزایشی اونس طلا

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۰ مرداد / توقف روند افزایشی اونس طلا

به باور تحلیل گران فنی، قیمت سکه تا زمانی که بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قرار دارد، ظرفیت صعود بیشتر را خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با افزایش ۱۲۰۰۰ تومانی همراه شد و با قیمت ۱,۱۰۷,۲۰۰ ثبت شد. قیمت سکه امروز با ۱۸۰۰۰۰ تومان افزایش، ۱۱,۳۴۰,۰۰۰ (یازده میلیون و سیصد و چهل هزار) تومان اعلام شد.

سکه امامی هفته گذشته از دو مقاومت قیمتی مهم عبور کرد. این فلز گران بها با شکست مقاومت های ۱۰ میلیون و ۸۰۰ و ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی،‌ انتظارات افزایشی معامله گران را بالاتر برده است. سکه برای اینکه با سرعت متوسط به افزایش قیمت خود ادامه دهد،‌ نیاز دارد که دلار در بازار داخلی محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست ندهد.

فلز گران بهای داخلی بدون در نظر گرفتن افزایش بهای اونس طلا، روز چهارشنبه از لحاظ ارزش ذاتی به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وارد شد. با صعود بهای اونس طلا در روزهای پنج شنبه و ابتدای جمعه، ارزش ذاتی سکه به بالای مرز ۱۱ میلیونی رسید و به تبع آن در معاملات پشت خطی، فلز گران بهای داخلی بالای ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. با این حال، در انتهای روز جمعه، طلای جهانی کاهشی شد تا سکه امامی نیز تا محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کند.

توقف روند افزایشی اونس طلا

در حالی که تقویت دلار مانع از رشد قیمت طلا شده و با وجود اظهارات رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ بهره فعلا افزایش نخواهد یافت، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

باب هابرکورن تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز در این باره گفت، آمارهایی که نشان دهنده افزایش نرخ تورم در آمریکاست، اندکی کندتر از حد انتظار بوده و این عامل در کنار تقویت دلار سبب افت قیمت طلا شده است.

طلا به صورت سنتی محل امنی جهت سرمایه گذاری در هنگام افزایش نرخ تورم به شمار می رود.

هابرکورن افزود، قیمت طلا همچنان بالاست و این واقعیت که فدرال رزرو فعلا قصدی برای تغییر سیاست پولی خود از جمله نرخ بهره و خرید اوراق قرضه ندارد سبب شده تا بازار طلا از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد.

پایین بودن سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی که پیشتر به پایین ترین رقم یک ماه گذشته رسیده بود، دیروز ۰٫۳ درصد افزایش یافت و موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت طلا به گرمی یک میلیون و سیصد میرسه تو این هفته؟

    • ناشناس

      احتمال زیاد میشه

    • ناشناس

      نه با تعطیلی کرونا این هفته زیر ۱ میلیون تجربه میکنه

  • ناشناس

    خیرنطر بنده منفی می باشد

  • ناشناس

    طلا بلخره بخریم یا نه هنوز صبر کنیم

  • Ali

    سلام من طلا دارم میخوام بفروشم بنظر.تون وایسم گرون میشه یاارزون

    • ناشناس

      بفروش

  • سلنا

    وضعیت سکه ؟

  • ناشناس

    قصد فروش طلا دارم بفروشم یا گران میشه؟