کد مطلب: ۵۷۹۰۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

افزایش فروش طلاهای خانگی / مردم طلا نمی‌خرند فقط می‌فروشند!

افزایش فروش طلاهای خانگی / مردم طلا نمی‌خرند فقط می‌فروشند!

طلا در بازار ایران گران شد و فروش طلاهای خانگی هم زیاد شده است. رئیس اتحادیه طلای کرج با تائید این خبر گفت: این روزها تنها مشتری طلاهای خانگی فروشندگان طلا هستند. پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی تابستان نوسان افزایشی قیمت طلا ادامه داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر سقوط کرد. این در حالی است که طلا در بازار ایران به دلیل افزایش نرخ ارز گران شد.

فروشندگان طلا می‌گویند بازار خرید و فروش طلای نو راکد است. اما بازار فروش طلای دست دوم داغ است. افزایش هزینه‌های زندگی سبب شده که مردم طلای خانگی خود را بفروشند. برخی برای تامین هزینه اجاره مسکن و برخی دیگر برای اینکه با این پول خودرو بخرند. به عبارتی مردم دیگر خریدار طلا نیستند. آنها فروشنده طلا شده‌اند.

البته رئیس اتحادیه طلای کرج به تجارت‌نیوز می‌گوید: این روزها مردم پولی برای خرید طلاهای دست دوم ندارند. خریدار طلاهای دست دوم فقط فروشندگان طلا هستند و چنانچه این طلاها بعد از مدتی به فروش نرسد، این طلاها به کارگاه‌های طلاسازی ارسال می‌شود.

مسعود ضرابی معتقد است بازار طلا مشتری خانگی ندارد. علت این است که مردم دست نگه داشته‌اند تا برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم را بشنوند. از طرف دیگر با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش شیوع ویروس کرونا دیگر مردم توانایی خرید طلای دست دوم را هم ندارند و بیشتر پول‌های خود را صرف درمان بیماری و هزینه‌های زندگی می‌کنند.

چرا مردم طلا نمی‌خرند؟

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته علت گرانی طلا افزایش تقاضا در بازار ایران بود. مشتری‌های خانگی، بیشتر طلاهای آب شده و سکه می‌خریدند اما حالا به نظر می‌رسد با افزایش هزینه‌های درمان کرونا، دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند طلا باقی نمی‌ماند.

اما آیا طلا در روزهای پایانی تابستان ثابت باقی می‌ماند؟ رئیس اتحادیه طلای کرج پاسخ می‌دهد همه چیز بستگی به قیمت ارز و عملکرد دولت در این حوزه دارد. چنانچه دولت سیزدهم بازار ارز را کنترل کند و قیمت دلار ثابت بماند، قیمت طلا تغییری نمی‌کند. اما احتمالا در روزهای پایانی تابستان ممکن است سفرهای خارجی افرایش یابد و افزایش تقاضا بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد. از این‌رو احتمالا روند افزایشی قیمت‌ها ادامه‌دار باشد.

با آن که دولت قول داده تا بازار ارز را به ثبات برساند اما هفته گذشته سید مهدی تاج‌داران، رئیس اتحادیه طلای بابل گفته بود:« همین مداخلات دولت در بازار ارز، دلار را گران می‌کند و این افزایش بر قیمت طلا هم اثر می‌گذارد.»

برای مطالعه بیشتر خبر پبش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم شهریور را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    چون روزبه روزمشکلات بجای کم شدن زیادمیشه.

  • ناشناس

    به چه دردی میخوره اهن پاره یارو نون نداره بخوره طلا رو میخواد چیکار حالت خوبه