کد مطلب: ۳۳۳۷۲۵

تا ژوئن آینده هر بشکه نفت خام برنت به ۶۷.۵۰ دلار می‌رسد

پیش‌بینی مورگن استنلی از قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

پیش‌بینی مورگن استنلی از قیمت نفت در سال 2019

شرکت مورگن استنلی به تازگی در گزارشی چشم‌انداز خود از قیمت نفت را در سال 2019 به 67.50 دلار کاهش داده؛ این در حالی است که این موسسه مالی پیش‌تر نفت 77.50 دلاری را برای سال آینده پیش‌بینی کرده بود.

شرکت مورگن استنلی به‌تازگی در گزارشی چشم‌انداز خود از قیمت نفت برای سال 2019 را 10 دلار کاهش داده است. بر اساس پیش‌بینی‌های این موسسه مالی، پس از آنکه تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک هفته گذشته به توافق رسیدند تا هفته آینده تولید خود را یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت افزایش یابد و به 67.50 دلار برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، بر اساس این توافق قرار است تولیدکنندگان اوپک به رهبری عربستان روزانه 800 هزار بشکه و تولیدکنندگان غیراوپک به رهبری روسیه روزانه 400 هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند. با این حال مورگن استنلی پیش‌بینی می‌کند که افزایش قیمت محدود خواهد بود و نقطه اوج 86 دلاری قیمت نفت همانند اوایل ماه اکتبر در آینده تکرار نخواهد شد.

در عین حال توافق کاهش تولید می‌تواند تعادل را تا حدی به بازار برگرداند و از افزایش بیش از حد ذخایر جهانی جلوگیری کند. مورگن استنلی پیش‌بینی کرده که تا پایان ماه ژوئن 2019، قیمت هر بشکه نفت خام برنت به 67.50 دلار خواهد رسید. این در حالی است که این موسسه مالی پیش‌تر نفت 77.50 دلاری را برای سال 2019 پیش‌بینی کرده بود.

موسسه Bernstein Energy نیز تا حدی بر این باور است که افزایش قیمت نفت در سال 2019 رخ خواهد داد و قیمت هر بشکه نفت خام در سال آینده میلادی را حدود 70 دلار پیش‌بینی کرده است.

اما تمام کارشناسان نسبت به این موضوع خوش‌بین نیستند. به عنوان مثال، تحلیلگران بانک NBD امارات متحده عربی بر این باورند که کاهش تولید امضاکنندگان اوپک و غیراوپک برای جبران رشد ناخوشایند اخیر کافی نیست و انتظار می‌رود که تولیدکنندگان غیراوپکی که این توافق را امضا نکرده‌اند طی سال آینده مازاد تولید 1.2 میلیون بشکه‌ای داشته باشند. از سوی دیگر تولید آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته و به 11.7 میلیون بشکه در روز رسیده است. تمامی این عوامل حکایت از افزایش عرضه و کاهش قیمت طی سال آینده دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.