کد مطلب: ۴۵۰۲۱۱

نظرسنجی کیتکو؛ ۱۵ می

آخرین پیش‌بینی‌ها از آینده کوتاه‌مدت طلا

آخرین پیش‌بینی‌ها از آینده کوتاه‌مدت طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در پانزدهم ماه می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا در بالاترین سطح هفت سال اخیر به‌ثبات رسید و در آخرین روز از معاملات هفتگی (روز جمعه) با قیمت هزار و ۷۴۲ دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فلز زرد در هفته دوم می با رشد ۲٫۲۳ درصدی مواجه شد. آخرین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند.

ادامه سیاست‌های انبساطی در کشورها و اخبار ناامیدکننده اقتصادی از مهم‌ترین استدلال‌های این تحلیلگران و سرمایه‌گذاران برای رشد طلا بوده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در هفته گذشته سه میلیون نفر دیگر در ایالات متحده اعلام کردند که شغل خود را از دست داده‌اند و همچنین فروش بخش خرده‌فروشی در ماه آوریل ۱۶٫۴ درصد کاهش یافته است.

به‌گفته آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، با توجه به محرک‌های اقتصادی نامحدود و بی‌پایان دولت‌ها، تنها گزینه امن سرمایه‌گذاران طلا است و این روند به‌طور قطع منجر به رشد قیمت آن خواهد شد.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در پانزدهم می انجام شده، ۱۴ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که ۱۰ نفر معادل ۷۱ درصد، رشد قیمت طلا را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند. سه نفر معادل ۱۴ درصد معتقدند، فلز زرد روند نزولی خواهد داشت و سه نفر معادل ۱۴ درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت نداشته است.

از سوی دیگر، از میان هزار و ۸۸ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۷۵۰ رای‌دهنده، معادل ۶۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۷۹ نفر، معادل ۱۶ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۵۹ نفر از رای‌دهندگان، معادل ۱۵ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

نظرسنحی کیتکو، ۱۵ می ۲۰۲۰

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند که پیش‌بینی آنها صحیح بود.

کوین گریدی، مدیرعامل شرکت فینیکس فیوچرز در این زمینه به کیتکو نیوز گفته است: در حال حاضر شاهد کُند شدن رشد بازار سهام هستیم. در عین حال، بسته‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف از یک‌سو و همچنین احتمال کاهش نرخ بهره از سوی دیگر، از عوامل رشد قیمت طلا خواهد بود.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، سطح هزار و ۷۸۰ دلار را برای طلا و ۱۷ دلار را برای نقره در هفته پیش‎‌رو پیش‌بینی کرده است.

علی‌رغم خوش‌بینی‌هایش اما او خاطرنشان کرده است که سرمایه‌گذاران ممکن است با همان سرعتی که به فلز زرد روی آورده‌اند، از این بازار خارج شوند. همیشه احتمال انتشار اخبار جدید مانند دستیابی به واکسن کووید-۱۹ وجود دارد و چنین اتفاقاتی می‌توند روند بازار را معکوس کند.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد طلا هم به افزایش قیمت جهانی رای داده است.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در موسسه پرایس فیوپرز گروپ، از دیگر تحلیلگرانی است که روند صعودی را پیش‌بینی کرده است. به‌گفته او، آخرین گزارش‌ها از چین نشان می‌دهد که تقاضای این کشور برای فلز زرد به‌شدت افزایش یافته است. در عین حال، محرک‌های اقتصادی دولت‌ها عامل دیگری برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.

مارک لیبوویت، دبیر وی‌آرگلد‌لتر، هرچند به آینده بلندمدت بازار طلا خوش‌بین است اما اصلاح قیمت را در هفته آینده پیش‌بینی کرده است.

کالین سیژنسکی، تحلیلگر و استراتژیست در موسسه اس‌آی‌ای هم با توجه به تعطیلات پیش رو در برخی کشورها، نظری در مورد این بازار ارائه نداده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حلما

    والامردم به نون شبشون محتاج شدن ازکجابیارن طلابخرن همه چی گرون شده دوسال پیش توبلوارفردوس آپارتمان ازمتری۴میلیون شروع میشدالان ازمتری۳۰میلیون هم زده بالاکدوم کشوراینطوریه

  • ناشناس

    کسی میتونہ قیمت طلا رو در روز ھای آیندہ تحلیل کنہ ببینیم چی میشہ؟

    • پیمان

      سلام تا انتخابات آمریکا و نزدیک انتخابات یعنی یکی دو ماه مانده به انتخابات آمریکا به شدت قیمت دلار و به تبع اون قیمت طلا بالا می ره

  • مرتضی

    کی میخره بره بالا

  • ناشناس

    من طلاهامو پارسال با۳۰۰تومن فروختم بخاطر اوضاع بد مالی.الان دیگه نمیتونم هیچوقت بخرم لعنت به این زندگی سگی که ماداریم و برامون درست کردن

    • ناشناس

      زندگیو خودت میسازی .برات درست نمیکنن! فرافکنی نکن .تصمیمات غلط زندگیتو که منجر به ضرر میشه پای دیگران ننویس.﷼﷼﷼

  • ناشناس

    بی کفایتی مسولان مملکت بهترازاین نمیشه چراهرکس هرجوردلش میخوادقیمت میگذاره خودرو خانه طلا دلارمملکت شده هرکی هرکی انوقت تحلیل میکنن امریکا مدیران بی کفایت داره ازکفایت مدیران مملکت صادرکنید

  • ناشناس

    امروز طلا فروختم الان گرون شده،بخرم فردا بفروشم؟

    • ناشناس

      همین کارو بکن

  • آرتین

    مقداری طلا دارم، میخوام بفروشم آخر هفته مناسب است یا ممکن است هفته آینده باز هم گران شود؟

    • ناشناس

      باز هم گران میشود این روند فعلا ادامه دارد شک نکن

  • عباس

    سلام .بنظر من طلا گرمی تا۱۵۰۰۰۰۰میرسد .ودلار هم به ۲۵۰۰۰هزار میرسد .

  • ناشناس

    بالا میره ینی؟

  • النا

    قیمت میاد پایین نخرید.همش ضرره