کد مطلب: ۳۰۲

چگونه صادرات محصولات کشاورزی را اقتصادی کنیم؟

چگونه صادرات محصولات کشاورزی را اقتصادی کنیم؟

تلاش در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی منجر به اقتصادی شدن صادرات این بخش می‌شود.   بهمن محمدی اظهار کرد: باید بهره‌وری در واحد سطح را بالا ببریم و محصولات را ارزان تولید کنیم در غیر این صورت کشورهایی که محصولات کشاورزی را ارزان‌تر تولید می‌کنند جای ما را در

تلاش در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی منجر به اقتصادی شدن صادرات این بخش می‌شود.

بهمن محمدی اظهار کرد: باید بهره‌وری در واحد سطح را بالا ببریم و محصولات را ارزان تولید کنیم در غیر این صورت کشورهایی که محصولات کشاورزی را ارزان‌تر تولید می‌کنند جای ما را در بازارهای جهانی می‌گیرند.

محمدی موضوع مهم دیگر را در صادرات محصولات کشاورزی، بازاریابی دانست و گفت: ایجاد بازار و بازارشناسی امروزه علم مهم و نقش‌آفرینی در صادرات کشاورزی است که ما در خصوص استفاده از بازارهای جدید و حفظ بازارهای موجود کار خاصی انجام نداده‌ایم.

این کارشناس کشاورزی به نبود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات اشاره و تصریح کرد: در مقاطعی به دلیل نبود فرآوری و بسته‌بندی مناسب و شناخت لازم از رقبا بعضی بازارهای محصولات خود را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: با تولید کیفی می‌توانیم بازار محصولاتی که در آنها از مزیت نسبی یا مطلق برخورداریم مجددا به دست آوریم زیرا به دلیل شرایط اقلیمی، تولید برخی محصولات همچون زعفران، انار، گلابی و … در کشور ما از کیفیت بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان برخوردار است.

به گفته این نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی، صادرات کشاورزی ایران با اهمیت بیشتر به فرآوری و بسته‌بندی محصولات می‌تواند جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.