کد مطلب: ۴۲۸۱۱۹

چگونه مفسدان اقتصادی را شناسایی کنیم؟

چگونه مفسدان اقتصادی را شناسایی کنیم؟

با رونمایی از سامانه اعلام اسامی و جزئیات پرونده مفسدان اقتصادی گام جدیدی در عرصه شفافیت برداشته شد که سامانه شفافیت مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز به آدرس eghtesadi.eadl.ir رونمایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی و سامانه شفافیت این مجتمع، دیروز با حضور رئیس قوه قضاییه افتتاح شد تا نام محکومان پرونده‌های مفاسد اقتصادی و جزئیات آن در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

براساس گزارش خبرگزاری میزان، در این مراسم سامانه شفافیت مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز به آدرس eghtesadi.eadl.ir رونمایی شد.

آیت ا… رئیسی در حاشیه رونمایی از سامانه شفافیت مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز بیان کرد: این اقدام مبارکی است که بحث شفافیت آرای اقتصادی اتفاق بیفتد و از نظر قانونی مکلف هستیم تا آرای محکومان اقتصادی در اختیار عموم قرار گیرد و امیدوارم این مجتمع و سامانه گامی در جهت شفافیت باشد.

همچنین قاضی مسعودی مقام در مراسم رونمایی از سامانه شفافیت بیان کرد: در این سامانه، اسامی ممنوع‌المعامله‌ها، بدهکاران بانکی و همچنین احکامی که صادر شده و بالای 200 صفحه است در دسترس عموم قرار می‌گیرد و سعی می‌کنیم آن را تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: از زمان تصویب دستورالعمل مجتمع تخصصی رسیدگی به مفاسد اقتصادی جمع آوری آرا و بارگذاری آن‌ها را شروع کردیم و میزان محکومیت ها در این سامانه اعلام شده است.

رئیس قوه قضاییه مرداد امسال، این دستورالعمل را ابلاغ کرد. در همین حال بررسی خراسان از این سامانه نشان می‌دهد که فهرست محکومان قطعی همراه با جزئیات حکم محکومیت و امکان جست‌وجو در فهرست محکومان وجود دارد.

همچنین امکان جست وجو براساس نوع محکومیت، تاریخ محکومیت و جست وجو براساس اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی و اتباع خارجی نیز فراهم است. البته براساس اعلام این سامانه، اطلاعات هنوز به صورت کامل بارگذاری نشده و احکام صادرشده به تدریج در حال اضافه شدن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • mahdisattari1112@gmail.com

    سلام من یک مفسد اقتصادی رو شناسایی کردم
    چند روزی مشغول کار بودم که از افرادی که اونجا بودن شنیدم شخصی که واحدهای اداری و مسکونی زیادی خریداری کرده و به نام پسر خواهرش سند گرفته این شخص به گفته اون افراد از کارمندان با نفوذ گمرک است.