کد مطلب: ۳۴۴۹۳۶

کاهش ۶.۲ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

کاهش 6.2 دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران‌بها، هر اونس طلا ۱۲۸۵.۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۶.۲ دلار پایین‌تر بوده است.

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران‌بها، هر اونس طلا ۱۲۸۵.۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۶.۲ دلار پایین‌تر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کیتکو؛ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در معاملات امروز بازار جهانی طلا ، هر اونس از این فلز گران‌بها ۱۲۸۵.۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۶.۲ دلار ‌‌‌‌‌‌پایین‌تر بوده است. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۴۲.۸ دلار بالاتر و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۴۱.۳ دلار پایین‌تر بوده است.

نقره نیز ۶ سنت ارزان شد و ۱۵.۴۴ دلار در هر اونس به فروش رسید.

پلاتین نیز با ۲ دلار افزایش قیمت ۸۱۱ دلار در هر اونس عرضه شد.

شگفتی بازار اما، محدود به اینها نبود؛ چراکه قیمت پالادیوم امروز در بازار ۲۰ دلار افزایش یافت و به مرز ۱۴۰۰ دلار در هر اونس رسید. هم‌اکنون هر اونس پالادیوم ۱۳۹۷ دلار در بازار دادوستد می‌شود.

به گزارش رویترز، دلیل اصلی بالا رفتن قیمت پالادیوم کاهش عرضه این عنصر گران‌بها به بازار بوده است. از ابتدای سال جاری قیمت پالادیوم ۱۲ درصد افزایش داشته و طلا نیز پنجمین هفته متوالی افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دلیل اصلی کاهش قیمت طلا در بازار چشم‌انداز مثبت در باره به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری آمریکا با چین است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.